חדשות בארץ

הלוחם שהותקף ע"י אנרכיסטים בחברון נענש ב-10 ימים בכלא

לוחם חטיבת גבעתי שתועד מכה פעיל שמאל בחברון נשלח ל-10 ימי מחבוש. בן גביר: "המסר בענישה מרפה את ידי החיילים"

  • ה' כסלו התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל )(צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל )
אא

הלוחם מחטיבת גבעתי, שתועד בחברון כשהוא קורא "בן גביר יעשה סדר", נשפט לעשרה ימי מחבוש בכלא הצבאי – כך מסר הבוקר (שלישי) דובר צה"ל. לוחם נוסף, שעצר בכוח פעיל שמאל, טרם נשפט משום שבעניינו מתנהלת חקירת מצ"ח.

אלי לוי, אביו של החייל, אמר: "אני שלחתי את הבן שלי לקרבי, להיות לוחם, למען עם ישראל. ככה ראינו במשך שנה שלימה, יום ולילה הילד מסר את עצמו בשביל התפקיד הזה. לצערנו הרב הגיעו אליו אנרכיסטים שקיללו אותו, ביזו אותו, ירקו עליו, הובילו אותו לומר אמירות פוליטיות. יכול להיות שבאמת לא היה צריך להגיד 'בן גביר יעשה סדר', אבל על דבר כזה לשלוח לעשרה ימים? אני מצפה מהמפקדים שלו, לכל מי שמעליו, לתת לו גב, לתת לו גיבוי, לחזק אותו ולהיות בעדו, כדי לרומם את רוחו ולהמשיך בתפקיד החשוב שיש לו".

עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו המייצג את החייל הגיב להחלטה: "הפיקוד הבכיר כבר חרץ את דינו. הדרג הזוטר רק המשיך את האיגרת שהוציא צה"ל, שבה נפסקה חומרת מעשיו. באיגרת שהוציא הרמטכ"ל הוא רמז שהלוחמים לא פעלו שם כמצופה, והדרג הזוטר רק יישר קו. צריך להבין שכשחייל מגיע לסיטואציה מלחיצה שכזו אז נאמרות אמירות שהן לא חכמות או חדות. אבל מכאן ולייחס לו פגיעה בממלכתיות וביוש המדים המרחק גדול".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "מצער מאוד שחייל שסובל מהטרדות של אנרכיסטים ושונאי ישראל שמדביקים לו מצלמה לפרצוף וצועקים לו 'בן גביר, בן גביר' והוא מגיב, דווקא הוא נשלח לכלא, רק בגלל שהזכיר את השם שלי והגיב לאנרכיסטים. המסר בענישה מרפה את ידי החיילים ולא מחזק אותם במאבק מול הטרור. גם בזה הגיע הזמן לעשות פה סדר, ולתת גב לחיילים הגיבורים שלנו".

האירוע התרחש במהלך השבת האחרונה, כאשר לוחמי גבעתי בחברון תועדו כשהם מתעמתים עם פעילי שמאל. הלוחמים הושעו אחרי פרסום התיעודים. באחד הסרטונים הכה חייל באגרוף פעיל שמאל בפניו, לאחר שהטיל אותו על הקרקע. בסרטון נוסף נשמע לוחם אחר בגבעתי אומר: "בן גביר הולך לעשות סדר במקום הזה. אין, אכלתם אותה. אני קובע מה החוק, ואתה פועל נגד החוק". מנגד נטען כי התיעודים שפורסמו חלקיים ומגמתיים, ומתועדת בהם רק התגובה של החיילים לפרובוקציות של פעילי השמאל כלפיהם.

תגיות:חברוןכלאצה"לגבעתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה