חדשות בארץ

מור ג’נאשווילי מגיב לגזר הדין: "מאות זרקו אבנים ועשרות ביצעו בי לינץ’"

שנה וחצי מאז הלינץ' – והמראות הקשים לא עוזבים את ג'נאשווילי: "עזבנו את עכו ולא מתכוננים לחזור. אני מתעורר מסיוטים, חי עם מוות בתוכי"

  • ה' כסלו התשפ"ג
מור ג'נאשווילי (צילום: שיר תורם / פלאש 90)מור ג'נאשווילי (צילום: שיר תורם / פלאש 90)
אא

מור ג'נאשווילי, שנפצע קשה בלינץ' בעכו בזמן פרעות שומר החומות לפני שנה וחצי, הגיב אתמול (שני) לגזר הדין שהושת על אדם בשיר, אחד ממשתתפי הלינץ' - 10 שנות מאסר, שנת מאסר על תנאי ופיצוי של 150 אלף שקלים.

בשיחה ל-fm103 אמר ג'נאשווילי כי הוא לא חש שום הקלה בעקבות העונש שהוטל על אחד המתפרעים. "שילמתי מחיר כבד ונהרסו לי החיים בשנייה אחת. אמי לא חזרה לבית מאז כבר שנה וחצי", אמר. "אנחנו גרים בחיפה, עזבנו את עכו ולא מתכוונים לחזור. אני חי עם מוות לצדי, עם מוות בתוכי. אני מתעורר מסיוטים, אני לא ישן בלילה ומחכה לאור יום כדי להירדם. אני חווה פלשבקים.

''אתה לא מצליח לצאת מהמוות שרודף אותך, מהרגעים שבהם הבנתי שאני הולך לעבור לינץ', מהצרחות שצרחתי כשהבנתי שאני מוסר את נשמתי לבורא, כשהשלמתי עם המוות. קשה. לצערי זו טיפה בים, באירוע היו מאות שזרקו אבנים ועשרות שביצעו בי לינץ', הדרך עוד ארוכה".

ג'נאשווילי ציין שאחד התוקפים גר בבנין הסמוך אליו. "אני לא מאמין שיש דו קיום, אחד מהתוקפים גר בניין לידנו. רק כשהגישו את כתבי האישום הבנתי איפה הם גרים. איך זה הגיוני? שכן שלי בבניין ליד מבצע בי לינץ', איפה זה קיים? השכונה שגרנו מאז ומתמיד הייתה מתוחה. אני זוכר את עצמי בתור חייל מגיע עם מדים ונשק, ולא פעם ולא פעמיים צעקו לי 'חמאס יראה לכם, מגיע לכם שירצחו עוד חיילים'. אפילו היה לנו צלב קרס בבניין. תמיד היו דברים כאלה, אבל להגיע לרמה של לינץ' ביהודים? לא חשבתי שזה יקרה".

בהמשך בירך ג'נאשווילי על העונש שהוטל על אחד המתפרעים: "זה ימנע מעוד יהודים יקרים מלהיפגע, בסופו של דבר זה מרתיע. זו הבעיה עם חלק מהאזרחים הערבים שלא רואים את החוק ולא מכבדים את המדינה - הם שמים פס על כל החוקים במדינה וזו בעיה שצריך לטפל בה".

תגיות:לינ'ץעכו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה