חדשות יהדות

"אור המצווה יגרש את החושך והקור": 120 זוגות תפילין ניתנו במתנה ליהודי אוקראינה

"צריך להבין שעלות כל זוג תפילין הוא 400 דולר, שזה יותר ממשכורת חודשית ממוצעת באוקראינה של לפני תחילת המלחמה - כך שזו מתנה ענקית"

  • ד' כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מרגש במיוחד: "בנק התפילין הבינלאומי של משפחת איצקוביץ" העניק במתנה 120 זוגות תפילין עבור יהודי אוקראינה. את התפילין קיבלו רבני הערים ושלוחי חב"ד באוקראינה, על מנת להעבירם ליהודים המעוניינים להניח תפילין מדי יום.

אחד משלוחי חב"ד שקיבל מספר זוגות תפילין הוא הרב דניאל לנאו, שליח חב"ד באוקראינה, שאיבד לפני חודש בתאונת דרכים קטלנית את בנו יואל דוד ז"ל בן ה-10. לדברי האב השכול, רבים מבני הקהילה קיבלו על עצמם להניח תפילין מדי יום. "אנשים בקהילה קיבלו החלטות טובות לעילוי נשמתו של יואל דוד ז"ל, ובין היתר היו מי שקיבלו עליהם להניח תפילין בכל יום", מספר האב, "האפשרות לקבל תפילין בידי 'בנק התפילין' ו'הפדרציה' גרמה לחברים הללו התרגשות ושמחה גדולה. צריך להבין שעלות כל זוג כזה הוא 400 דולר, שזה יותר ממשכורת חודשית ממוצעת באוקראינה של לפני תחילת המלחמה - כך שזו מתנה ענקית. באופן כללי, יהודי אוקראינה מאוד רוצים להוסיף במצוות מאז פרוץ המלחמה ואני שמח שיכולנו לסייע להם לפחות בנושא הזה".

כאמור, שלוח חב"ד רבים נוספים קיבלו תפילין כדי לחלק לחברי הקהילה שלהם. הרב שלום גופין, לשעבר רבה של לוגנסק וכיום רב ומשלוחי חב"ד בקייב, הדגיש: "גם אצלנו בקהילה היה ביקוש לתפילין ובדיוק כשהתחלנו לבדוק את הנושא הכספי הגיע מבצע החלוקה המיוחד הזה שענה על הביקוש. בסוף השבוע האחרון הבאתי איתי את התפילין ואנשים התרגשו מאוד לקבל אותן. נקווה שהאור של המצווה יגרש את החושך והקור ששוררים כעת באוקראינה ומורגשים היטב כאן בקייב".

"ביום חמישי שעבר ציינו 9 חודשים למלחמה, וחלוקת התפילין ליהודים מהקהילה שלנו ומקהילות נוספות מחזקת ומעניקה ביטחון ואמונה במצב המאוד לא פשוט ששורר במדינה", אמר הרב מנחם מנדל וילהלהם, רבה של אוז'גורוד שבמערב המדינה ושליח חב"ד בעיר. "אנחנו בטוחים שבקרוב נזכה לקיום הייעוד הנבואי 'לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה' ונזכה לגאולה ולשלום".

התפילין נכתבו בידי סופרים מארץ ישראל על "עמותת צעירי אגודת חב"ד" וחולקו ללא עלות ל-120 יהודים בכל רחבי המדינה. הקריטריונים לקבלת התפילין החדשות והמהודרות היו הבטחה שיניחו אותן בכל יום חול, וכן אישור מרב קהילה שמכיר את הפונה.

גורם בפדרציה ציין כי הם קיבלו פניות מיהודים מחרקוב, חרסון, קייב, אודסה, לבוב ועוד עשרות ערים ויישובים ברחבי המדינה. "זה היה מרגש לראות את ההיענות הרבה. כמה מזוגות התפילין הועברו לידי חיילים יהודים בצבא האוקראיני שהתחייבו להניחן. אני בטוח שזכות המצווה תגן על מי שקיבלו את התפילין, על כלל יהודי אוקראינה ועל תושבי המדינה", אמר הגורם.

כיצד משפיעה הנחת תפילין על רוחניות האדם? הרב זמיר כהן בסרטון מושקע במיוחד על העוצמות והאנרגיות הרוחניות הטמונות בתפילין, על פי התורה, המדע והרפואה הסינית. צפו:

 

כיצד מניחים תפילין? הרב זמיר כהן מדגים:

תגיות:תפיליןאוקראינהיהודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה