חדשות בארץ

נתניהו ובן גביר סיכמו: זו התוכנית להסדרת ההתיישבות הצעירה

הליכוד ועוצמה יהודית סיכמו ביניהם תוכנית להסדרת עשרות יישובים. בין ההחלטת: הפקעת קרקעות לפיתוח תשתיות, ו-180 מיליון שקלים מדי שנה

  • ד' כסלו התשפ"ג
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ויו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר סיכמו ביניהם על תוכנית להסדרת ההתיישבות הצעירה.

על פי התוכנית, שעיקריה פורסמו הבוקר (שני) ב"ישראל היום", בתוך 60 ימים מיום הקמתה, תובא לאישור הממשלה החלטה להסדרת מעמדם התכנוני של 60 יישובים בהתיישבות הצעירה, מדרום הר חברון ועד צפון השומרון.

ההחלטה תקבע שהממשלה מנחה את כלל הגורמים הרלוונטיים לפעול להשלמת תהליכי ההסדרה והתכנון של כל היישובים בתוך 18 חודשים. בה בעת, יועבר אישור תיקון לצו החשמל, שיאפשר חיבור מיידי לחשמל ותשתיות לכל היישובים, בתוך 60 ימים מהקמת הממשלה.

בנוסף, מדי שנה תקצה הממשלה תקציב של כ-180 מיליון שקלים עבור תשתיות להתיישבות הצעירה, שכוללות חשמל, מים, ביוב ודרכים, באמצעות הרשויות, דרך משרד הנגב והגליל והחוסן הלאומי.

נוסף על כך, הממשלה תקצה תקציב של כ-25 מיליון שקלים בכל שנה עבור הקמת תשתיות למרכיבי ביטחון ואחזקתן ביישובים. שורה של החלטות יסללו את הדרך להסדרת היישובים. במסגרת התוכנית, על מנת לייעל את עבודת הצוות לבחינת מקרקעין במינהל האזרחי, יוקצו 15 תקנים נוספים ייעודיים שמותאמים לעבודת צוותי אדמות סקר (שטחים שמעמדם החוקי נמצא בהליכי הסדרה) וקו כחול (הקו שמתחם את אדמות המדינה), לרבות טיפול בוועדות ערר.

כחלק מהסדרת היישובים, שר הביטחון ינחה את הגורמים הרלוונטיים במיפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים ובמינהל האזרחי לפעול לתיקון החלטת מועצת התכנון העליונה בנושא עיקרון "צמוד דופן", כך שהנוהל יחול רק לגבי אתרים שהוקמו לאחר 19 בינואר 2021, ובאופן זה כל האתרים שהיו קיימים עד אז יוסדרו.

עוד סיכמו הליכוד ועוצמה יהודית כי הממשלה תיזום הליך חקיקה בחקיקת הביטחון המאפשרת הפקעה לצורכי ציבור עבור פיתוח תשתיות להתיישבות ביו"ש.

כן החליטו הצדדים כי כפי שפורסם לפני כמה ימים, במסגרת ההבנות ביניהם, יוקם צוות שרים בראשות ראש הממשלה המיועד נתניהו להסדרת ההתיישבות הצעירה ביו"ש. ביצוע החלטות צוות השרים ייעשה על ידי הרשות לתכנון ופיתוח החקלאות, ההתיישבות והכפר, במשרדי הנגב, הגליל והחוסן הלאומי.

על פי הסיכומים, מפלגת עוצמה יהודית קיבלה את האחריות להסדרת ההתיישבות הצעירה, ולא מפלגת הציונות הדתית.

תגיות:איתמר בן גבירבנימין נתניהוההתיישבות הצעירהבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה