עובדות שלא ידעתם

הידעתם איזה פרח נפתח בלילה בתוך חצי שעה בלבד?

מיהי אבן היהודים, למה המפתח הוא "שוודי", ואיזה פרח נפתח בחצי שעה? 5 עובדות שאולי לא הכרתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידעתם מהי "אבן היהודים"? הדולומיט הוא סלע שדומה לאבן גיר, אך הוא קשה וכהה ממנה, שמשמש בתעשיות השיש והקרמיקה לחיפוי מבנים. המרכיב העיקרי בסלע הוא מינרל, שגם הוא קרוי דולומיט. הדולומיט משמש גם כמרכיב בחצץ ובאבני בניין. כיוון שהדולומיט קשה לסיתות, הוא מכונה בערבית בכינוי הלעגני "אבן היהודים" – כמטאפורה ליהודים קשי העורף.

הידעתם למה מפתח הברגים נקרא "שוודי"? כולם מכירים את המפתח השוודי המתכוונן, שמיועד לפתיחה או הידוק של ברגים בגדלים שונים. אך מדוע הוא שוודי? פשוט, כיוון שבעבר הוא שווק בארץ על ידי חברת bahco השוודית. באופן מעניין, בשפות אחרות הוא נקרא בשמן של מדינות אחרות. לדוגמה, בצ'כיה הוא מכונה "מפתח צרפתי", ואילו בספרד ובגרמניה הוא מכונה "מפתח אנגלי".

הידעתם מה מיוחד במוח של חרקים? בניגוד למוח של יונקים, שכולו נמצא בראש, תפקודי המוח של חרקים מחולקים בין כל אברי גופם. לכן חרקים רבים יכולים להמשיך לחיות גם לאחר שראשם נכרת, והם מתים רק כאשר הם גוועים ברעב, בחוסר יכולת לאכול.

הידעתם איזה פרח נפתח בתוך חצי שעה? זהו פרח "נר הלילה", אשר סגור בשעות היום ונפתח רק בלילה. נפלא לצפות בפרח הנפתח לעת ערב, בתהליך טבעי שנראה כמעין הילוך מהיר של צמיחת פרחים.

הידעתם מדוע נקרא החרמשון בשמו? החרמשון הוא עוף בעל מקור ארוך הנוטה כלפי מטה. למקורו צורת חרמש, ומכאן שמו של החרמשון. מקור מעוקל מסוג זה קיים אצל כל העופות שניזונים מחרקים ובעלי חיים שנשלים מתוך האדמה.

תגיות:פרחעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה