חדשות בארץ

יום עצוב: טדסה טשומה הי"ד, שנפצע אנושות בפיגוע בירושלים, מובא למנוחות: "אדם מדהים שחייך תמיד"

טדסה טשומה הי"ד נרצח בפיגוע בירושלים – ונפטר מפצעיו עם כניסת השבת. הותיר אחריו אישה ו-6 יתומים, הקטנה בת פחות משנתיים

  • ג' כסלו התשפ"ג
טדסה טשומה (צילום: באדיבות המשפחה)טדסה טשומה (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

(עודכן: 13:14)

טדסה טשומה הי"ד, שנפצע אנושות בפיגוע בירושלים, מובא בשעה זו (ראשון) למנוחת עולמים בהר המנוחות בירושלים. טשומה נפטר מפצעיו עם כניסת השבת. הוא עלה מאתיופיה לפני 21 שנה, והגשים את חלומו לגור בירושלים. הותיר אחריו אישה ו-6 יתומים.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון, ספד לטשומה: "פגשתי את טדסה במקרה בערב שלפני הפיגוע. הוא השתתף בחנוכת המרכז החדש ליוצאי אתיופיה שם חגגנו כולנו את חג הסיגד. אתה מהווה השראה יוצאת דופן עבור העם כולו. לפני 21 זכית להגשים חלום אותו נשאו בליבם אבות אבותיך במשך אלפי שנים, זכית לעלות לארץ ישראל.

"שישה ילדים לתפארת גידלתם אתה ורעייתך שנולדו כאן והגשימו את חלום הדורות. זכית להיות סמל לעלייה, לגבורה, לאהבת הארץ. פנים כל כך טובות. זכיתי לבקר אותך בשעות האחרונות שלך בבית החולים. כמה אור היה בפנים שלך. מטען הנפץ של הטרור הפחדני היה מטען של שנאה אחוזת טירוף".

בהלוויה השתתפה גם שרת הקליטה, פנינה תמנו שאטה, שאמרה: "זכה להגיע לארץ ישראל לגדל את ילדיו. איש ארץ ישראל למופת. לא ניתן לטרור להרים ראש ולשבור אותנו. ארץ ישראל נקנית ביסורים והמחיר כבד. ביום רביעי הארור הוא היה בדרכו לעבודה. הוא חגג את חג הסיגד. אויבינו לא ינצחו אותנו, לא ניתן לאף בן עוולה ומחבל ארור לשבור אותנו כעם. ממשלת ישראל מרכינה את ראשה ואנחנו יחד איתכם כואבים את הכאב".

דניאל סהלו, חברו של טשומה, העניק הבוקר (ראשון) ראיון לכאן רשת ב' בו סיפר על חברו המנוח. "הוא תמיד חיזק ותמך בכולם, הוא קיבל את כולם באהבה ובחום. תמיד התנדב לסייע. זה ריסק את המשפחה", אמר סהלו בכאב.

"עבדנו ביחד שנים במיזם חברתי. הוא היה צורף. באותו בוקר הוא היה בדרכו לעבודה ואת מה שקרה כולנו יודעים. היינו בקשר מאוד קרוב, הוא גר בשכונה של אחי. כל החיים היו לפניו, יש לו ילדה קטנה בת פחות משנתיים. הוא היה אדם פשוט מדהים, שחייך תמיד", ספד סהלו לטשומה.

תגיות:ירושליםפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה