ונשמרתם

"חשבנו שזרקו אותם": הצילו גורי כלבים שהיו נטושים בחצר, ואז התבררה הטעות המרה

כשקרייג מק'גטריק מאנגליה, מצא בחצר האחורית של ביתו השכור חמישה גורי כלבים - הוא ידע שהוא חייב להציל אותם. הוא מסר אותם למקלט להגנת חיות נטושות, אבל ימים ספורים אחר כך התבררה הטעות הגדולה שעשה 

אא

כשקרייג מק'גטריק מאנגליה, מצא בחצר האחורית של ביתו השכור חמישה גורי כלבים - הוא ידע שהוא חייב להציל אותם. הוא וחברו עסקו בפינוי פסולת מהגינה, כשנתקלו לפתע במזרון ישן. "היינו צריכים להרים את המזרון כדי להיפטר ממנו, אבל לא יכולנו להאמין למה שנמצא מתחתיו: חמישה גורים מתוקים ושחורים ששכבו שם".

קרייג מיהר וטלפן למקלט מקומי לבעלי חיים, וביקש מהם לטפל בגורים. "בגלל שידעתי את הכוח של הרשתות החברתיות, פרסמתי גם כמה תמונות של הגורים בפייסבוק, בתקווה שאוכל למצוא להם בית מגורים חדש וטוב. תיארתי לעצמי שיהיו כמה משפחות עם ילדים, שישמחו לקבל גורים קטנים בחינם".

קרייג החליט לקחת את חמשת הגורים לביתו, עד שיימצא להם מקום חדש. הוא דאג להם למזון ושתייה, אבל קיווה שימצא להם משפחה חדשה, שכן לא הייתה באפשרותו לגדל אותם. בשלב מסוים הודיעו לו כי התפנה מקום במרכז הצלת גורים בליברפול, והוא קפץ על המציאה, והשאיר אצלם את הגורים. 

אלא שכעבור כמה ימים התקבלה שיחת טלפון מאוד לא צפויה - בביתו של קרייג. על הקו היה אדם שהזדהה בשם מרטין המינגון, והציג את עצמו כמייסד האגודה הלאומית להגנת בעלי חיים בליברפול. "ראיתי את התמונות שפרסמת ברשת, ומיד ניגשתי לטלפון כדי להתקשר אליך", אמר מרטין לקרייג - ולא, לא בגלל שהוא כל כך רצה לאמץ את הגורים. 

"פנתה אלינו גברת מקסימה בשם בקי, דרך עמוד הפייסבוק שלנו. היא שלחה לנו כמה תמונות ושאלה האם הגורים בתמונות הם גורי שועלים. אישרנו שהם בהחלט גורי שועלים, ואז היא הודיעה לנו שהם הגיעו למרכז הצלה בליברפול, וזוהו בטעות כגורי כלבים ולא כגורי שועלים".

זעקה של השתאות ואימה נשמעו מהעבר השני של הקו. קרייג לא האמין למה שהרגע שמע. "אבל איך זה יכול להיות? הם נראים ממש כמו גורי כלבים", הוא אמר למרטין. 

"נכון", השיב מרטין. "גורי שועלים לא נראים כאלה בהתחלה. כשהם רק נולדים הם נראים בדיוק כמו גורי כלבים ולכן זה נפוץ שאנשים טועים בהם, זה מה שהניסיון שלנו מלמד אותנו".

פול מקדונלד, מומחה שעוסק רבות בתחום ואף מכונה 'איש השועל', הסביר לשניים כי כשגורי השועל רעבים, הם משמיעים קול שאותו יכולה לשמוע רק האמא שלהם, שתמיד גם נמצאת בקרבת מקום לילדיה. 

"אף אחד מאיתנו לא רוצה שהשועלה תתחיל להסתובב סביבו בחיפוש אחר גוריה", הגיע פול למסקנה, ונאות לעזור לקרייג להוציא מהמקלט את גורי השועל, ולהחזיר אותם בעדינות... לא פחות ולא יותר, ליער שנמצא בקרבת מקום למזרון הישן שבחצר, בו נמצאו הגורים. פול גם עקב אחרי הגורים במשך מספר ימים כדי לוודא שהאמא אכן חוזרת, ודיווח על כך שהגורים 'נאספו על ידה אחד-אחד' ביער. 

מה עושים אם רואים גורים נטושים?

1) עדיף להתקשר למקלטי בעלי חיים ולא לקחת אותם הביתה. גם אם הם נראים כגורי כלבים, אי אפשר לדעת בוודאות שהם לא גורי שועלים. 

2) אל תקחו את הגורים מאמם. ייתכן והאם נמצאת בקרבת מקום, ורק הלכה לדאוג לילדיה לאוכל. מלבד זאת, מומחי גורים ממליצים שלא להפריד את הגורים מאמם, בשלבי התפתחותם הראשונים, בהם הם עדיין תלויים במאה אחוז באמם, ולומדים ממנה את השיעורים החשובים ביותר, שיעזרו להם בהמשך חייהם - כמו למשל להשתמש בחושים שלהם, לזוז, ללכת, לעשות את צרכיו, לעבור מחלב האם לאוכל יבש ועוד. 

3) אל תלטפו את הגורים ואל תתקרבו אליהם. גורים הם יצורים שיכולים בקלות להידבק במחלות, וכל קרבה אליהם מעמידה אותנו בסכנה. המחלות האלו הן מחלות שמלוות את רוב הגורים בתחילת חייהם:

פרוו (Parvo)

פרווירוס או פרוו, היא מחלה שתוקפת גורים רכים שרק נולדו או כאלה שטרם קיבלו את כל החיסונים הנדרשים במדינה לפי חוק. באם לא חוסנו בזמן, הגורים עלולים אף למות ממנה. 

חלק מהסימפטומים שלה הם: הקאות, עייפות וחולשה, חוסר תיאבון ואף שלשולים ודימום. 

פרעושים וקרציות 

היצורים הדביקים והמעצבנים הללו הם מנת חלקם של כל בעל פרווה באשר הוא, ועלולים להיות מסוכנים ביותר עבורנו בני האדם. 

כלבלבת

כלבלבת, שמכונה גם דיסטמפר, היא מחלה שבה נגיף תוקף מערכות נוירולוגיות בגוף של הכלב, ולא פעם יכולה לגרום לנזק בלתי הפיך. 

הסימפטומים שלה הם בין היתר בעיות נשימה וחוסר תיאבון, עצבנות, חולשה ועוד. 

כליות משתעלות 

מכונה גם 'קנל', היא מחלה מדבקת שמועברת בין בעלי חיים שונים ויכולה גם לעבור לבני אדם. האפיון החזק ביותר שלה הוא שיעול כבד ונשימה כבדה. 

תגיות:כלביםהצלהסכנהגורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה