חדשות בארץ

גלנט לביטחון, לוין למשפטים, סמוטריץ’ לאוצר: כך תיראה הממשלה הבאה

התקדמות משמעותית במשא ומתן הקואליציוני: הצדדים הגיעו להסכמות לגבי חלוקת התיקים בממשלת נתניהו הבאה

  • ל' חשון התשפ"ג
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

הושגו הסכמות בין ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ובין שאר מפלגות הגוש. ככל הנראה יו"ר ש"ס אריה דרעי יהיה שר הבריאות והפנים, ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שר האוצר.

על פי הדיווח בחדשות 12, מפלגת הליכוד תקבל 19 תיקים, כאשר יואב גלנט יהיה שר הביטחון ויריב לוין שר המשפטים. כן תקבל המפלגה גם את תיקי החוץ, התחבורה, החינוך, התקשורת, התרבות והספורט, האנרגיה, כלכלה, שיתוף פעולה אזורי, איכות הסביבה, התפוצות, המודיעין, המשרד לענייני אסטרטגיה, המדע ומשרד התיירות, ו-4 משרדים נוספים.

יו"ר ש"ס אריה דרעי יהיה שר הבריאות והפנים, ויכהן כ"משנה לראש הממשלה". עם זאת דרעי לא יקבל את הסמכויות של ממלא מקום ראש הממשלה, ולא יוכל למלא את מקומו במידה ונתניהו יצא לנבצרות. ש"ס תקבל גם את תיק הרווחה, הדתות, הנגב והגליל. אמנם עוצמה יהודית דורשת את תיק הנגב והגליל.

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יהיה שר האוצר עם היתכנות לרוטציה מול דרעי. בנוסף תקבל המפלגה עוד שני משרדים: ההתיישבות והקליטה.

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר יכהן כשר לביטחון פנים. ח"כ יצחק וסרלאוף ממפלגתו יכהן כשר החקלאות. הנציג היחידי של מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז, יהיה סגן שר במשרד ראש הממשלה.

יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף יכהן כשר השיכון, ח"כ משה גפני יהיה יו"ר ועדת הכספים, ח"כ מאיר פרוש יכהן כשר לענייני ירושלים, ח"כ אורי מקלב סגן שר התחבורה עם תקציבים מיוחדים. יהדות התורה תקבל גם את סגן השר לשוויון חברתי ללא שר מעליו, כאשר עדיין לא ברור מי יקבל את התפקיד הזה.

תגיות:ממשלהבחירות 2022בנימין נתניהואריה דרעיבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה