חדשות בארץ

נדחה ערעורו של מוחמד בכרי: הקרנת הסרט "ג’נין ג’נין" תיאסר בישראל

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של במאי הסרט "ג'נין ג'נין", מוחמד בכרי, על פסק הדין שהוצא נגדו בגין סרטו, וקבע כי הסרט ייאסר להקרנה בישראל. בכרי ישלם פיצויים בסך 175 אלף שקלים לתובע, סגן-אלוף (במיל') ניסים מגנאג'י

אילוסטרציה (צילום: Nasser Ishtayeh/FLASH90)אילוסטרציה (צילום: Nasser Ishtayeh/FLASH90)
אא

בית המשפט העליון דחה היום (רביעי) את ערעורו של מוחמד בכרי, במאי הסרט "ג'נין ג'נין", בעקבות תביעת לשון הרע שהתקבלה נגדו בבית המשפט המחוזי. השופטים הותירו על כנו את פסק הדין של בית המשפט המחוזי לפיו הסרט ייאסר להקרנה בישראל, ופסקו כי בכרי ישלם פיצוי בסך 175 אלף שקלים לסגן-אלוף (במיל') ניסים מגנאג'י, שהשתתף בלחימה במבצע "חומת מגן" בו נהרגו 23 חיילי צה"ל.

כזכור, בסרטו הדוקומנטארי-כביכול של בכרי הובאו תגובות של פלסטינים לאירועים שהתרחשו במהלך המבצע, ובכללן תיאורים של מעשים קשים שבוצעו כביכול על ידי חיילי צה"ל במהלך הלחימה. מגנאג'י, שגילה כי צילום בו הוא מזוהה שולב באחת הסצנות בסרט, הגיש ב-2016 תביעה נגד בכרי.

בפסק הדין חזרו השופטים על קביעות שנאמרו בעבר בפסיקה המשפטית, ולפיהן הסרט "ג'נין ג'נין" הוא סרט שקרי הכולל כזבים ובדיות על חיילי צה"ל. כמו כן, נקבע כי הסרט מהווה לשון הרע כלפי מגנאג'י באופן אישי.

הרכב השופטים קבע פה אחד, כי יש להטיל על בכרי אחריות בגין ארבע הקרנות של הסרט שנערכו בין השנים 2012-2010. עוד נקבע, בדעת רוב של השופטים אלכס שטיין ודוד מינץ מול דעת המיעוט של השופט יצחק עמית, כי יש להטיל על בכרי אחריות בגין פרסום הסרט באתר יוטיוב, וכי יש להותיר על כנם את הסעדים שנפסקו בבית המשפט המחוזי, ובכללם צו מניעה גורף האוסר על הקרנת הסרט בישראל ופיצוי למגנאג'י בסך 175 אלף שקלים.

מנגד, השופט עמית סבר כי יש לצמצם את היקפו של צו המניעה. לדבריו, יש להסתפק בהסרת הקטע בו מופיע מגנאג'י בסרט, שאורכו ארבע שניות בלבד, ואין לאסור על הקרנת הסרט כולו. בנוסף, הוא עמד על כך שלא ניתן להטיל על בכרי אחריות להעלאת הסרט ליוטיוב, שכן זו נעשתה על ידי צד שלישי ומבלי שנתקבלה הסכמתו. משכך, סבר עמית כי יש להתאים את שיעור הפיצוי ולהעמידו על סך של 100 אלף שקלים. בהיעדר ערעור מצדו של מגנאג'י על פסק דינו של בית המשפט המחוזי, הותירו שלושת השופטים על כנה את הקביעה כי אין מקום ליתן צו המורה על הסרת הסרט מיוטיוב.

תגיות:מוחמד בכריג'נין ג'נין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה