מעניין

אב שנמאס לו מבעיות ההתנהגות של בנו המתבגר - החליט לטפל בו בדרך יוצאת דופן 

אב שנתקל בבעיות התנהגות קשות אצל בנו המתבגר, החליט לקחת את העניינים לידיים ולטפל בו בדרך יוצאת דופן. האם השיטה שלו תוכיח את עצמה לאורך זמן? ימים יגידו

אא

אב מצפון קרוליינה שבארה"ב, לא הפסיק לקבל תלונות מהמורים על בעיות התנהגות ומשמעת, של בנו המתבגר.

האב, קורי ג'ונסון שמו, החליט לקחת את העניינים לידיו כאשר בפעם המי יודע כמה התקבלה שיחת טלפון מהמחנך של בנו, ששוב התלונן על רמת ההשקעה של בנו בלימודים כמו גם בעיות משמעת קשות. 

"זה לא סוד שלמורים יש את אחד התפקידים הכי קשים בעולם", הוא אומר. "המורים לא רק צריכים ללמד את החומר הנדרש אלא גם להתעסק עם בעיות התנהגות קשות, ולחנך בני נוער זה לא דבר פשוט. אנחנו אלו שחייבים לעזור, להיות יותר מעורבים ולדחוף את הילד. ההצלחה של הילד לא תלויה רק במורה או במנהל, היא תלויה בנו ההורים".

הכל התחיל כשג'ונסון קיבל דו"ח ציונים גרוע במיוחד של בנו, ששיקף גם את התנהגותו הנוראית בכיתה. ואז נצנץ במוחו הרעיון: "אם הבן שלי הוא אגוז כזה קשה לפיצוח על ידי המורה, אז יש דרך אחת לחנך אותו והיא... שאני אהיה מעורב. החלטתי לבקש אישור מהמורה לשבת בשיעורים של כיתה ח' של בני, בחטיבת הבינייים, ולהיות יותר בסביבה כדי לפקח עליו".

ומה הוא ראה?

"האמת היא שנדהמתי מכל מה שראיתי. זה ניגוד גמור לכל מה שאני ורעייתי מכירים או מבינים או מחנכים על פיו. הורים, הילדים שלנו יצאו משליטה בחטיבת הביניים נורת'ווסט", כתב ג'ונסון, בפוסט מיוחד שפרסם ברשתות החברתיות. "חוסר הכבוד הגדול שהילדים שלנו מגלים למורים - הוא פשוט בלתי נתפש. כולל הילד שלי. וזה לא נורמאלי. מאיפה זה הגיע? מחנכים נאבקים ללמד, ממש חוזרים על אותה שורה כמה וכמה פעמים כדי שמשהו ייקלט, וגם זה ממש בקושי. מה אפשר לעשות כדי לחנך באמת, להחזיר את הילדים האלה למקום השפוי של כבוד למורה ולמחנך?

"אומר לכם את האמת, אני מודאג", פונה ג'ונסון גם לבנו ולחבריו לכיתה. "אם בני ימשיך ללכת בדרך הזאת, אני מודאג ממה שיהיה. אני לא למדתי כמו שצריך, והמשכורת שלי מאוד נמוכה. אתם תהיו יותר טובים ממני - לכו לבית ספר, הוציאו תארים וקבלו השכלה. אתם יכולים להצליח בחיים, אתם יכולים להרוויח יותר טוב ממני, אתם יכולים לעשות את זה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לנסות ללמוד ברצינות, בלי לעשות בעיות בכיתה".

 כעת קורא ג'ונסון גם להורים אחרים להצטרף אליו, ולהיות אלו ש'מפקחים' מקרוב על התלמידים. "אני מתכנן להמשיך לשבת בשיעורים שלי בני, עד שהתנהגותו תשתנה. מהרגע שהוא עוזב את הבית שלי ועד שהוא יחזור, הוא הולך לעשות את מה שהוא אמור לעשות בכיתה ובבית הספר - ללמוד. גם אם זה אומר שאני אצטרך להשגיח עליו ולהיות נוכח בשיעורים בכל יום", הוא מסכם. 

תגיות:בןאבהתנהגותמשעשע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה