חדשות בארץ

סמוטריץ’: "להקים מיד ממשלת ימין ולהחזיר את הביטחון"

בעקבות הפיגוע הכפול בירושלים, קרא יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', לראש הממשלה בנימין נתניהו להקים באופן מיידי ממשלת ימין. בליכוד קראו לשותפות הקואליציוניות להתפשר על דרישותיהן: "חלאס, ממשלה היום"

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

בצל הפיגוע הכפול בירושלים, ביציאה מהעיר ובצומת רמות, קרא היום (רביעי) יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להקים מיד את הממשלה החדשה.

"הטרור הערבי הרצחני מתדפק על דלתנו, חייבים להקים ממשלה לאומית מיד", מסר סמוטריץ'. "אני קורא לראש הממשלה המיועד נתניהו לכנס את ראשי הסיעות כדי להגיע להסכמות ולהקים באופן מיידי ממשלת ימין שתעשה שינוי אמיתי ותחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, המיועד לכהן כשר לביטחון הפנים, הגיע הבוקר לזירת הפיגוע ביציאה מירושלים, וקרא להקים ממשלה כמה שיותר מהר ולנקוט יד קשה נגד הטרור: "אנחנו בשרשרת של אירועים שלצערנו לא מתחילה הבוקר. במשך כל החודשים האחרונים גל של פיגועים, שרק בניסים אנחנו לא סופרים עשרות של נפגעים".

"צריך לנתק את השרשרת הזאת, צריך לגבות מחיר מהטרור", הצהיר בן גביר. "צריך לחזור לחיסולים הממוקדים, להפסיק את החפלות בבתי הסוהר, לסגור את בתי הכלא הביטחוניים – אין יוצא ואין בא, להפסיק את התשלומים של רשות תומכת טרור למי שרוצח יהודים. חייבים להקים ממשלת ימין כמה שיותר מהר. הטרור לא מחכה".

מנגד, בליכוד קראו לשותפות הקואליציוניות להתפשר על דרישותיהן ולא למשוך את המשא ומתן. חבר הכנסת שלמה קרעי אמר: "המשימה העיקרית שלנו כעת היא החזרת הביטחון והגאווה הלאומית, אסור לגרור רגליים יותר במשחקי משא ומתן".

חבר הכנסת יואב קיש כתב: "בוקר קשה, מצב המדינה לא מאפשר גרירת רגליים. קיימת הצעה הוגנת לכל השותפים, וזה הזמן להוכיח מנהיגות וכבר היום להודיע על הקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו. המציאות הביטחונית מחייבת, ישראל צריכה ממשלת ימין עכשיו".

חבר הכנסת מיקי זוהר כתב ברוח דומה: "אויבי ישראל מכים בנו כשהם מזהים חולשה. עוד פיגוע רצחני. אזרחים נהרגים ונפצעים. עם ישראל מצפה מאיתנו להחזיר את השקט לרחובות, וכל הוויכוחים על תיק כזה או אחר הם טעות שעוד נשלם עליה. חלאס, המדינה בוערת".

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מתחה ביקורת על המפלגות השותפות עם הליכוד בגוש הימין: "הנתק בין המציאות הארורה שקמנו אליה הבוקר לבין גישת הבוטיק הבררנית של סיעות הימין חייב להיפסק. היום. את הבוחרים שלנו לא מעניין איזה ג'וב מי מאיתנו יקבל, ובצדק. אי אפשר לקונן על מציאות ביטחונית קשה ואז לקחת את הזמן בקפדנות של אניני טעם מול בופה של ג'ובים. חלאס. ממשלה היום".

תגיות:הליכודירושליםפיגועאיתמר בן גבירבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה