חדשות בארץ

המו"מ הקואליציוני: זוהי חלוקת התיקים המסתמנת

זו חלוקת התיקים המסתמנת במו"מ הקואליציוני: ככל הנראה יריב לוין יקבל את תיק המשפטים, יואב גלנט את תיק הביטחון, ואריה דרעי את תיק הפנים והתחבורה

  • כ"ח חשון התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

המשא ומתן הקואליציוני התחדש אמש (שני), לאחר מספר ימים של נתק בין ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ליו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. באחד המפגשים נכח גם יו"ר ש"ס אריה דרעי.

נרשמה התקדמות משמעותית במו"מ, ונכון לעכשיו כך תיראה חלוקת התיקים:

הליכוד

לאחר קשיים משמעותיים במשא ומתן הקואליציוני, הבוקר (שלישי) דווח בחדשות 12 כי ככל הנראה יריב לוין יקבל את תיק המשפטים ומירי רגב את תיק החינוך.

ככל הנראה הליכוד יקבל שניים משלושת התיקים המרכזיים. יואב גלנט עשוי לכהן כשר הביטחון, לתפקיד שר החוץ מועמדים רון דרמר ואמיר אוחנה. בתפקיד שר המשפטים יכהן ככל הנראה יריב לוין. שרת החינוך תהיה מירי רגב. מיקי זוהר מועמד לתפקיד שר התרבות והספורט, שלמה קרעי עשוי להיות שר הכלכלה. כן יישארו בידי הליכוד משרדי התקשורת, האנרגיה, הגנת הסביבה והמודיעין.

ש"ס

יו"ר ש"ס אריה דרעי העביר מסר כי בתנאים מסוימים יסכים לוותר על משרד האוצר. כתחליף, הוצע לו לכהן כשר התחבורה לצד תפקיד שר הפנים - שאותו יקבל בוודאות. אם דרעי לא יקבל את ההצעה, מירי רגב עשויה להיות שרת התחבורה.

בנוסף תקבל המפלגה את משרדי הדתות והתפוצות, וכן את משרד הפריפריה, הנגב והגליל. מלבד זאת, ש"ס צפויה לקבל את תיק הבריאות או את תיק הרווחה.

יהדות התורה

יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף יכהן כשר הבינוי והשיכון. מאיר פרוש עשוי לכהן כסגן שר לענייני ירושלים מבלי שיכהן מעליו שר. יצוין כי מועצת גדולי התורה של דגל התורה הורתה לחברי הכנסת של דגל התורה לא לקחת תפקידי שרים. 

הציונות הדתית

ככל הנראה יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יכהן כשר האוצר, אשר ייתכן ויילקחו ממנו אגפים מרכזיים. כן תקבל המפלגה את תיק העלייה והקליטה, סגן שר במשרד הביטחון, שאמון על נושא ההתיישבות. אופיר סופר ואורית סטרוק יכהנו כשרים בממשלה.

עוצמה יהודית

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר יכהן כשר לביטחון הפנים, וייתכן שיבקש סמכויות של מפכ"ל. המפלגה צפויה לקבל את תיקי החקלאות והמורשת, שיילכו כפי הנראה ליצחק וסרלאוף ולעמיחי אליהו. 

תגיות:ממשלהמו"מ קואליציוניבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה