חדשות יהדות

משפחת חיות, ששכלה את ידידיה ז"ל באסון מירון, חובקת בן: "מאמינים שהכל מריבונו של עולם"

שנה וחצי לאחר אסון מירון – משפחת חיות ששכלה את בנה הבכור ידידיה ז"ל חובקת בן למזל טוב

  • כ"ז חשון התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: shutterstock / פלאש 90)
אא

נולד בן זכר נרפאה המשפחה: שנה וחצי לאחר אסון מירון, משפחת חיות ששכלה את בנה הבכור ידידיה, חובקת בן למזל טוב.

האב השכול, הרב אביגדור חיות, נסע למירון לראשונה בחייו בל"ג בעומר תשע"א עם בניו ידידיה ושמואל, ותלמידו משה לוי. באסון הנורא בו קיפדו את חייהם 45 יהודים יקרים, נהרגו ידידיה ומשה, ובעוד האב והבן הנוסף שמואל נפצעו באורחים שונים.

מאז האסון מרבה הרב חיות לחזק את שומעיו כי הכל מאת ה'. לפני מספר חודשים, בעת שוועדת החקירה הממלכתית לאסון שלחה מכתבי אזהרה לבכירים, אמר הרב חיות כי "יש פה שתי נקודות. יש נקודה מבחינה אמונית, שאנחנו מאמינים שהכול מריבונו של עולם. מצד שני יש את הציווי התורני.

"כולם מבינים בשורה תחתונה שקרה כאן משהו חמור מאוד. האסון קרה, היה אסור שהוא יקרה, אבל אסור עוד יותר שהוא יתרחש פעם נוספת", הוסיף האב השכול. "החובה עלינו לדאוג שדברים כאלו לא ישנו בשום צורה בדרך. אין כזה דבר חיסול חשבונות פוליטי, יש כאן בדק בית שצריך לעשות ועושים אותו. אני לא מחפש עריפת ראשים".

"אין דבר כזה להתאושש, יש להמשיך את החיים עם הדבר הזה", משתף הרב חיות בכנות. "אני מתמודד באופן אישי עם הפטירה של הבן הבכור שלי, עם הפטירה של הבן שלי, עם פציעה שאני גורר עד היום את ההשלכות שלה, ובינינו, עם פוסט טראומה שיש לי מהאירוע. אין דבר כזה להתאושש. מנסים, בכוח האמונה החזקה, לנסות לחיות עם זה. זה חיים אחרים לגמרי. אבל מי שקצת פוקח את העיניים יכול לראות את ידיו של הקדוש ברוך הוא".

עודד הרוש משוחח עם הרב אביגדור חיות, אביו השכול של ידידיה ז"ל, שנהרג באסון מירון. איך מתמודדים? ומה היחס שלו עם הקב"ה לאחר האסון? "הכל מתוכנן ומדויק. זה קשה, קשה מאוד. מתמודדים". צפו:

תגיות:אסון מירוןאביגדור חיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה