סיפורים אישיים

"פתאום ראיתי שכולם סביבי ערבים": היהודי נרדם בטיסה, וגילה שהמטוס בדרך לביירות

מה עושה יהודי שנרדם במטוס בערב ראש השנה, ומתעורר בדרך למדינת אויב? אחד מסיפורי ההשגחה הגדולים ביותר שנחשפנו אליהם

אא

מה עושה יהודי שנרדם במטוס בערב ראש השנה, ומתעורר בדרך למדינת אויב? תאמינו או לא, אבל זה בדיוק מה שקרה לרבי שכנא זאהן, שהיה לא אחר מאשר תלמידו של החפץ חיים. 

רבי שכנא היה בדרכו מאמריקה לארץ ישראל והיה צריך להחליף מטוס באמצע הדרך, אך בטעות נרדם - ורק כשהתעורר, הבין את גודל הטעות: "כל האנשים שטסו איתי בטיסה הראשונה התחלפו, ופתאום כולם מסביב היו רק ערבים. שאלתי להיכן אנחנו טסים ונאמר לי כי המטוס בדרך לביירות".

כאן עלה וגבר חששו. 

בשקט בשקט, מבלי לעורר את חשד הנוסעים שלצדו, פנה רבי שכנא לדייל וסח לו על בעייתו. תוך כדי שיחה הציע הדייל להחביא אותו כשהמטוס ינחת בביירות, ומשם - לא תהיה לו ברירה אלא להמשיך לתאילנד. 

תאילנד? מה הוא יעשה בתאילנד בערב החג? איפה הוא ימצא יהודים שיסכימו לארח אותו? וגם אם יש יהודים בתאילנד - האם יצליח למצוא מניין לתפילות החשובות? 

נו, אין ברירה - למצב הזה הוא נקלע, ומכאן צריך לפעול ב'שכל ישר'. 

המטוס נחת בביירות, והדייל עמד בהבטחתו והחביא אותו 'עד יעבור זעם'. המטוס המשיך לתאילנד - שם הגיע לקהילה היהודית והבין כי מתקיים שם מניין של יהודים רפורמים. זה היה המניין היחידי, ולא הייתה לו ברירה אלא להיות חלק ממנו. אולם כשהגיע לבית הכנסת - חשכו עיניו. נשים וגברים מתפללים יחדיו בערבוביה...

ר' שכנא פנה לגבאים וביקש מהם שיפרידו בין גברים לנשים, לפחות בזמן התפילה, אך הם סירבו. 

לפתע, למרבה ההפתעה, הציבור התחיל להבין מאיפה מגיעה הבקשה - תלמידו של רב חשוב ביותר, והסכים. לפני התקיעות ביקש ר' שכנא לומר מספר מילים לקהל, וכשחתם את דבריו אמר ש"מי שרוצה לשמוע יותר על היהדות, יכול לבוא אליי לישיבת 'אש התורה' בירושלים".

אחרי החג, יצרו איתו קשר שלושה בחורים מתאילנד, שהגיעו ללמוד בישיבת 'אש התורה' בירושלים. מכאן הבין ר' שכנא את גודל ההשגחה המדהימה, ואת העובדה שהקב"ה לא שוכח אף יהודי, מסתכל ונוכח בחייהם של היהודים ה'רחוקים' ביותר ומקרב כל אחד בבחינת 'לא יידח ממנו נידח'. 

תגיות:טיסהיהודיםערביםביירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה