חדשות בארץ

בנט, סער וליברמן נעדרו מישיבת הממשלה האחרונה. לפיד: "נחזור מהר"

יאיר לפיד ניהל את ישיבת הממשלה האחרונה בראשותו, והבטיח: "אנחנו עוד נחזור לחדר הזה, מהר יותר ממה שאתם חושבים"

  • כ"ו חשון התשפ"ג
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ניהל היום (ראשון) את ישיבת הממשלה האחרונה בראשותו. בדבריו סיכם את השנה וחצי האחרונות, וציין כי הממשלה העבירה 1,613 החלטות.

''בהובלת קודמי בתפקיד נפתלי בנט הממשלה הוציאה אותנו ממשבר הקורונה בלי אף סגר. חילצנו את המדינה ממשבר כלכלי. העברנו תקציב מדינה אחרי יותר משלוש שנים בלי תקציב. הורדנו את הגירעון ואת האבטלה למספרים שהם מהנמוכים בתולדות המדינה. העלינו את שכר החיילים ב-50%, העברנו את תוכנית 'ממדים ללימודים' למען הלוחמים שלנו'', אמר לפיד.

''במבצע 'עלות השחר' הכינו מכה קשה את הג'יהאד האיסלאמי בעזה וסיכלנו את בכיריו בלי שנפגע אף ישראלי. במבצע 'שובר גלים' ביהודה ושומרון פירקנו את תשתית ארגון הטרור 'גוב האריות'ומנענו מאות פיגועים", הוסיף לפיד.

''בעבודה מדוייקת וחכמה מול הממשל הדמוקרטי מנענו את חידוש הסכם הגרעין עם איראן. פעלנו נגד תשתיות הטרור האיראניות בכל מקום, כולל רחוק מאוד מגבולות ישראל. פתחנו שגרירויות ונציגויות באיחוד האמירויות, במרוקו ובבחריין. הקמנו את 'פורום הנגב'. חידשנו את היחסים עם תורכיה. תיקנו את היחסים עם מצרים וירדן. חתמנו הסכם היסטורי עם לבנון על הגבול הימי.

''בעת ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל, חתמנו עם ידידתנו הגדולה על 'הצהרת ירושלים', שבה התחייבה ארצות הברית התחייבות אסטרטגית לשלומה, בטחונה ושגשוגה של ישראל. הקמנו את תוכנית 'מסלול בטוח' שהגיעה להישגים רבים במלחמה בפשיעה בחברה הערבית. הקמנו שתי ועדות חקירה ממלכתיות, אחת לחקירת האסון בהר מירון, השניה לחקירת פרשת הצוללות וכלי השייט.

''העברנו את רפורמת התקנים שהוזילה את מחיריהם של עשרות מוצרים. העלינו את גיל הפרישה לנשים. העלינו את שכר המורים ושיפרנו את תנאי העבודה שלהם. העלינו באופן דרמטי את הקצבאות לניצולי השואה", לשון לפיד. "הממשלה הזו העבירה בכהונתה הקצרה 1,613 החלטות, בכל תחומי החיים - כולן לטובת אזרחי ישראל. לא פעלנו רק לטובת אלה שבחרו בנו. לא עבדנו רק בשביל הגוש או המחנה.

''חבריי השרים, היה לי לכבוד לשרת אתכם יחד את המדינה הזו ואת אזרחיה. אנחנו עוד נחזור לחדר הזה, מהר יותר ממה שאתם חושבים", סיים לפיד את דבריו.

מהו החוק החשוב ביותר, אותו יש להעביר בממשלה החדשה? הרב זמיר כהן בסרטון מדם ליבו:

תגיות:יאיר לפידממשלהבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה