חדשות בעולם

יהודי אוקראינה קופאים מקור. בלונדון התגייסו ואספו עבורם 30 טון (!) בגדי חורף

מבצע מרגש ורחף היקף של יהודי לונדון: אלפי מעילים, כובעים, שמיכות וסוודרים נשלחו ליהודי אוקראינה, המתמודדים עם חורף עז ומחסור בחשמל

  • כ"ו חשון התשפ"ג
(צילומים: JRNU)(צילומים: JRNU)
אא

סקר מדאיג שנערך לאחרונה בקרב 600 מיהודי אוקראינה הצביע על כך ששלושה מתוך ארבעה יהודים מעריכים שיצטרכו לבחור בין חימום למזון - וזאת על רקע מחסור בחשמל מצד אחד ויוקר המחיה מצד שני. עוד עלה מהסקר, כי 68% חושבים שהם לא יוכלו לעמוד בעלויות של חימום ביתם. בנוסף, כמחצית מהנשאלים אמרו שאין להם מספיק בגדים חמים לעבור בשלום ובבטחה את עונת החורף.

בעקבות כך התגייסו יהודי לונדון למבצע תמיכה רחב היקף: קופסאות של תרומות הונחו בבתי חב"ד ברחבי אנגליה, בבתי כנסת, בבתי ספר יהודיים הפזורים ברחבי המדינה ובמוקדים יהודיים נוספים. ההתגייסות של יהודי העיר היתה לא פחות ממדהימה: מאות יהודים מעשרות בתי כנסת ברחבי העיר פעלו למען יהודי אוקראינה ואספו בגדים חורפיים, שיישלחו ליהודי אוקראינה לקראת החורף, שהשנה צפוי להיות קשה במיוחד. במשלוחי הענק נארזו באהבה מעילים, כובעים, שמיכות, סוודרים חמים וציוד חורף נוסף.

"התגובה הסוחפת של יהודי לונדון הייתה פשוט מדהימה ומחממת לב", אמר הרב סנדור מילון, ממוסד הצדקה היהודי-אנגלי GIFT שיזם את המבצע, בשילוב כוחות עם שלוחי חב"ד באנגליה, צוות OU ו-JRNU של חב"ד באוקראינה. "שיתוף הפעולה של כלל הארגונים היהודים והחרדים באנגליה עבור יהודי אוקראינה גרם לקידוש השם גדול בעיתונות המקומית".

כאמור, המשלוח הענק יחולק באוקראינה על ידי שלוחי חב"ד, אשר מתחילת המלחמה מנהלים מערך של חלוקת מזון ותרופות לכלל יהודי המדינה. באחרונה, מיקדו שלוחי חב"ד באוקראינה מאמץ עליון להשיג גנרטורים חשמליים, מוצרי חימום וכן מערך תיקון חלונות שבורים בבתי יהודי הקהילה, לקראת סופות החורף. אנשי JRNU של חב"ד באוקראינה עובדים מסביב לשעון על מנת להיענות לכל פנייה של קהילה יהודית.

בימים אלו קהילות יהודיות באוקראינה נמצאות בחושך במשך שעות רבות במהלך היום, ללא חימום וללא חשמל. "אנחנו ממש מנסים למנוע מאנשים לקפוא למוות", אמר ר' זאבי וולמן מ-OU. "יש יהודים רבים שנמצאים בבתיהם בחושך, בקור, ללא מים בברזים. זה מצב קריטי".

יהודי לונדון, יחד עם חב"ד וה-OU, מיקדו מאמצים גם לסייע ליהודי אוקראינה ברכישת גנרטורים, פנסים וסוללות. "הצורך בפריטים האלה הוא קריטי, בגלל ההתקפות על רשתות החשמל והתשתיות של אוקראינה", הסביר הרב שלמה פלס, העומד בראש מערך ההצלה של חב"ד אוקראינה.

וולמן ציין כי המבצע התנהל בהשראת חבר הכנסת ואסיר ציון נתן שרנסקי שאמר בראשית המלחמה כי "כילד באוקראינה, כשהמילה 'יהודי' הייתה על הדרכון שלך, זה היה סימן שאתה לא שווה עבור אחרים. אבל בלמחמה הזו, הסימן 'יהודי' היא סימן שיש אנשים מחוץ למדינה שאכפת להם ממך ורוצים לעזור לך".

תגיות:בגדיםיהודי אוקראינהתרומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה