כתבות מגזין

"הרבי אמר: ’חפש 50 נשים שיחתמו על כך שנותנות לאשתך שנת חיים’"

מה מסתתר מאחורי הסגולה של שני-חמישי-שני אצל האדמו"ר מזוועהיל? מי היה הראשון שהכיר בסגוליותו של המקום, וכיצד דאג הרב לעוד 50 שנה לאישה שנטתה למות? ר' לייזר דייטש, ממנהלי מוסדות זוועהיל בשיחה מיוחדת

אא

על הסגולה המפורסמת בקברו של רבי גדליהו משה גולדמן מזוועהיל זצ"ל, כבר שמעו רבים. מדובר בסגולה ייחודית - מגיעים להתפלל בקברו בימים שני, חמישי ושני ברצף, מבקשים ישועה אחת וזוכים לראות ניסים. העדויות והסיפורים שנשמעים בעקבות כך מרגשים עד דמעות. אך יש גם כאלו שלא רק שמעו על הסגולה, אלא גם חווים אותה מידי יום ביומו.

כזה הוא ר' אליעזר דייטש, ממנהלי מוסדות זוועהיל, אשר פוקד את הציון הקדוש כמעט  מידי יום ביומו. "כחסידי זוועהיל גדלנו תמיד על הידיעה שמקום קברו של האדמו"ר רבי גדליהו משה הוא קדוש ובעל סגוליות מיוחדת לקבלת תפילות", הוא אומר, וגם חושף סיפורים  מרגשים על הנעשה בציון הקדוש ועל המסתתר מאחורי הסגולה.

 

"רואה מקום קדוש"

"זה התחיל מכך שאחד מחסידי זוועהיל המוכרים – רבי פנחס בלנק, מי שהוכר כבעל תפילה המקורב מאוד לאדמו"רי בית זוועהיל, חלה והגיע לערש דווי", מספר דייטש, "הוא היה מאושפז אז במצב קשה מאוד בבית חולים שערי צדק, כשהרופאים לא נתנו לו כל תקווה. ואז, במהלך הלילה, התגלה אליו בחלום הצדיק רבי גדליהו ושאל אותו: 'למה אתה לא בא להתפלל בציוני? הרי אני יכול לעזור לך'. למחרת פנה הרב בלנק אל בנו – ר' יצחק וביקש ממנו: 'לך להתפלל בקברו של האדמו"ר'. באותם ימים היה בית חולים שערי צדק במקומו הישן, ברחוב יפו, ומי שמתמצא באזור יודע שזה סמוך מאוד לקברו של הצדיק מזוועהיל. הוא גם צייד את הבן ב-50 מטבעות, שכן הצדיק ביקש שיתרום כסף למוסדות, וממש הפציר בו ללכת. הבן, ר' יצחק בלנק, ביקש מהאדמו"ר מזוועהיל להצטרף אליו ויחד הם הלכו לקבר והתפללו לרפואתו של האב. כשהם חזרו לאחר מכן לבית החולים הם ראו  לתדהמתם את האב יושב על המיטה וסביבו המוני רופאים שאומרים להם: 'אנחנו לא יודעים להסביר מה קרה כאן, זהו נס רפואי'.

"אני באופן אישי שמעתי את הסיפור מר' יצחק בלנק", מציין דייטש, "הסיפור הזה ממשיך להדהד בקרב עם ישראל כולו, וכיום כולם יודעים שקברו של ר' גדליהו מזוועהיל הוא מקום מסוגל לקבלת תפילות. אגב, היה גם סיפור מעניין שהתרחש עוד לפני שהאדמו"ר רבי גדליהו משה נקבר במקום. זה היה כשהרבה מבעלזא הגיע לאזור אגריפס, נשא עיניו אל כיוון בית העלמין בו ייקבר לימים האדמו"ר מזוועהיל והודיע לגבאי האישי שלו: 'אני רואה שם מקום קדוש'. אף אחד לא הבין למה הוא מתכוון, שכן בדיוק אז הוקם שם מבנה הכנסת, ולא היה ברור איזו קדושה מיוחדת יש בה. רק אחרי שנים, כשהפך המקום לציונו הקדוש של האדמו"ר מזוועהיל הפכו הדברים למובנים יותר".

אבל מהו מקור הסגולה של שני-חמישי, שני?

"את התשובה לכך אני לא יודע, וגם אין חסידים אחרים שיודעים. ידוע לי שהנכד של האדמו"ר הקודם שלנו שאל את האדמו"ר שהוא בעצם בנו של רבי גדליהו, מהו מקור הסגולה, והוא השיב לו: 'איני יודע, אבל המקור הגדול ביותר הוא שכל מי שמבצע את הסגולה הזו, מספר אחר כך שהוא נושע, מה שמוכיח שהתפילות אכן מתקבלות. אז מה משנה המקור? אם אתה צריך משהו – לך לשם ותתפלל. כך, במשך 15 השנים האחרונות הפכה הסגולה לידועה ומפורסמת, ומגיעים לכאן מידי יום אלפי מתפללים".

אגב, דייטש מציין כי בחסידות מספרים על כך שמקום קבורתו של האדמו"ר היה בשייח ג'אבר, בשל המלחמה שהתרחשה באותם ימים ולא אפשרה להיקבר בהר הזיתים. אלא שלאחר תום המלחמה, עשה בנו האדמו"ר רבי מרדכי שאלת חלום ושאל אם להעביר את אביו אל הר הזיתים, מאחר שמלכתחילה הוא נקבר שם על תנאי. בשאלת החלום השיב לו אביו כי מסיבות הכמוסות עימו הוא מבקש לא לגעת בו. כעת, יותר מ-30 שנה לאחר פטירתו, כשרואים את אלפי המתפללים שמגיעים מידי שני, חמישי ושני, מתחילים להבין את אותן סיבות".

 

50 חתימות, 50 שנים

איך בדיוק מתבצעת הסגולה? מה צריכים לעשות כשמגיעים לקבר?

"הנוהג הוא לומר פרקי תהילים, את אותיות פרק קי"ט לפי שם הצדיק ואותיות נשמה, לאחר מכן יכול כל אדם לבקש את הבקשה שלו, וחשוב שתהיה זו דווקא בקשה אחת. זהו דבר שמובא גם בגמרא, בלי קשר לסגולה, מתוך ההדרכה ש'אם יש לאדם כמה בקשות שחשובות לו, שייקח את החשובה ביותר ובה יתמקד'. לאחר שהוא נושע עליו לפרסם את הישועה.

"באופן אישי מרגש אותי לראות את האנשים הרבים שמגיעים בימים שני, חמישי ושני ולשמוע את הסיפורים שמלווים אותם. אלו לא גוזמאות, אלא מציאות. כל מי שניגש לציון רואה כמה פתקי ישועות יש שם, כמה סיפורים מסופרים שם, ישועות למעלה מדרך הטבע. יש כל כך הרבה אנשים שנושעו, מעוכבי שידוך שהתארסו, מצפי ישועה במשך שנים שנפקדו בזרע של קיימא ובעיות פרנסה שהסתדרו. זה משהו חסר תקדים. אבל אני אישית כחסיד זוועהיל המקורב מאוד למקום לא מחכה לימים שני, חמישי ושני כדי להגיע להתפלל, אלא עושה זאת כל הזמן. מדובר במקום מיוחד כל כך עבור תפילה ואי אפשר לוותר על כך".

לסיום, מבקש הרב דייטש לשתף בסיפור מופלא שהתרחש עוד בחייו של הצדיק: "יהודי בשם רבי חיים ברים היה עם אשתו בבית החולים, כשמצבה רע ומר והרופאים מבהירים שנותר לה זמן קצר ביותר לחיות. הרב ברים פרץ בבכי וסר למעונו של הרבי מדושינסקיא, שהיה רבה של ירושלים. הרבי הביט בו ואמר: 'יש צדיק נורא, רבי גדליהו משה גולדמן שמו, האדמו"ר מזוועהיל, תפנה אליו ואמור לו כי רבה של ירושלים ציווה עליו לגזור חיים לרעייתך, וכי יש בכוחו לעשות כן'. כך היה, וכשהגיע הרב ברים לצדיק, עצם רבי גדליהו משה את עיניו ולאחר כשתי דקות אמר לו דבר מופלא: 'יש כאן נשים צדקניות רבות, בקש שכל אחת מהן תחתום לך שהיא מעניקה שנה מחייה לרעייתך', ואף הוסיף: 'אמור להן כי כל אחת שתחתום, אני מבטיח לה שתעבור את המלחמה בשלום ולא יאונה לה כל רע'. יצא מיד רבי חיים ברים עם נייר בידו והחל להחתים את הנשים, וכשהגיע לחתימה החמישים ציווה עליו הרבי להפסיק. כששב הרב ברים לבית החולים סיפרו לו הרופאים כי אשתו שרק לפני מספר שעות הייתה חצי בעולם האמת, יצאה מכלל סכנה. בסופו של דבר אשתו האריכה חיים לעוד חמישים שנה בדיוק. זהו סיפור אחד מני סיפורי מופת רבים שהתרחשו אצל האדמו"ר רבי גדליהו משה מזוועהיל, וכידוע גדולי הדור משפיעים עלינו גם אחרי פטירתם. הלוואי שימשיך להמליץ טוב על כולנו".

תגיות:סגולותציוןהאדמו"ר מזוועהיל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה