חדשות בארץ

מצמרר: "עדיין מהדהדות לי בראש הצעקות של השכנה ’הוא מת! הוא מת!"

צור דרורי טבע בבריכת נוי בחצר המשפחה. הוא נמשה מהמים במצב של מוות קליני ללא דופק וללא נשימה. לאחר מספר ימים התעורר ללא כל נזק נוירולוגי במחלקת טיפול נמרץ

  • כ"ג חשון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צור דרורי בן ה-23 חוגג מדי שנה שני ימי הולדת: יום הלידה שלו, והיום בו קיבל את חייו בשנית לאחר שטבע בבריכה הממוקמת בחצר בית המשפחה. בשבוע שעבר הגשים חלום ונפגש עם האנשים שהצילו את חייו כשהיה פעוט: הפרמדיק זיו קליינברט והחובש חוטר אטיאס.

צור, כיום משרת בהנדסה קרבית, קיבל את חייו בנס גלוי. היה זה ביום שישי ה-7 בינואר 2001, בהיותו בן שנה ושמונה חודשים.

אביו אלעד מצטמרר בכל פעם שהוא נזכר בסיטואציה בה ראה את הסוודר של צור בתוך בריכת הנוי בכניסה לבית. "עדיין מהדהדות לי בראש הצעקות של השכנה: 'הוא מת! הוא מת!'", אמר ל-ynet. אימו לימור הוסיפה: "זה היה מחזה אימים".

צור נמשה מן המים ללא סימני חיים, כאשר בני המשפחה לא ידעו במשך כמה זמן הוא היה בתוכם. הסבתא רחל אלפרט הוזעקה למקום והחלה בביצוע החייאה, יחד עם השכן הרופא ד"ר ישראל יולס. לאחר דקות הגיעה למקום ניידת הנט"ן של מד"א איילון וממנה יצאו בריצה הפרמדיק קליינברט והחובש אטיאס. "זה אירוע שצרוב לי בראש עד היום", אומר קליינברט. "אני זוכר את הבית כאילו אתמול הוזעקתי לפה. צור היה במצב של מוות קליני, ללא דופק וללא נשימה. התחלנו מיד בפעולות החייאה באמונה שלמה שנחזיר אותו לחיים, ותוך כדי דהרנו לבית החולים קפלן הקרוב".

הנס הגדול התרחש בנר ראשון של חנוכה. "הוא היה מורדם ומונשם שלושה או ארבעה ימים בטיפול נמרץ, והרופאים אמרו לנו שהסיכויים קלושים. פתאום הוא התעורר ביום שבו הדליקו נר ראשון של חנוכה. חגגנו את החג וגם את הנס הפרטי שלנו", אומרים אלעד ולימור.

צור התעורר במחלקה לטיפול נמרץ ילדים, ולהפתעת הרופאים לא נגרם לו נזק נוירולוגי. קליינברט, שזכה להציל את חייו ומשמש כיום סגן מנהל מרחב איילון במד"א, אמר כי "המזל היה שהוא נפל לבריכה ביום חורף, והמים הקרים מורידים את צריכת האנרגיה בגוף. גם ההחייאה שהתינוק עבר על ידי הסבתא והשכן הרופא וגם ההגעה המהירה שלנו סייעו".

בשבוע שעבר פגש צור את מציליו, והעניק להם תעודת הוקרה וזר פרחים. "לפגוש את אנשי מד"א ולהודות להם באופן אישי זה מדהים", אמר בהכרת הטוב. אטיאס, כיום קב”ט מד”א, הודה על המפגש המרגש: "לפגוש את התינוק שעשינו לו החייאה ושרד זה מרגש וממלא. הצלת חיים היא האנרגיה שלנו בעבודה".

הרב ברוך רוזנבלום - הקב"ה אוהב לתת למי שיודע לומר תודה על כל פרט:

תגיות:בריכהטביעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה