מעניין

"הם כמעט טבעו": חמישה נערים הפכו לגיבורים בארה"ב - לא תאמינו מדוע

ילדים קטנים כמעט טבעו בבריכה קפואה - עד שנערים בני 14 שמעו את קריאות העזרה של ההורים, ויצרו 'שרשרת אנושית' מדהימה שהצילה את הילדים ממוות

אא

חמישה נערים הפכו לגיבורי היום בניו ג'רזי, ארצות הברית - לאחר שהצילו ילדה בת 8 ואחיה בן הארבע, מטביעה. 

הכל התחיל כשהוריהם של הילדים, סטפני וריצ'רד הייד, לקחו את ילדיהם לחוויה של פעם בחיים במזחלות שלג במקום בשם 'ביקון היל'. 

אוליביה בת השמונה ואחיה ארג'יי בן הארבע, היו אחוזי התלהבות. "הגענו לשם בשעות אחר הצהריים ושמנו לב שהגבעה הראשית שעליה כולם גלשו, הייתה צפופה ותלולה מדי", משחזרים הוריהם של הילדים. "בחרנו גבעה אחרת שהייתה קטנה יותר ותלולה פחות, והתקדמנו אל עבר המקום עם המזחלות שלנו".

הם בילו כחצי שעה במכונית לפני שיצאו לחוויה האדירה שציפתה להם - מבלי לשים לב לפרט חשוב ביותר, שרק מאוחר יותר יצוץ ויעלה להם בזיכרון. "שמנו  לב שיש בריכה בצד ימין של הגבעה, אבל לא חשבנו שהיא עלולה להפריע לנו או לגרום לצרות, כי היא הייתה רחוקה יחסית מהמקום שבו תכננו לגלוש", סיפרו ההורים. 

הילדים עשו את הסיבוב הראשון שלהם שהיה נפלא, וזה גרם להם כמובן לרצות גם ניסיון שני. "אוליביה ישבה על המזחלת המתנפחת ואחיה ישב על ברכיה", מספר ריצ'רד. "נתתי להם דחיפה קלה, והם יצאו לדרך".

ובתחילה, זה אכן היה נראה שהגלישה הולכת חלק - עד ש.. לדאבון הלב המזחלת של הילדים פגעה בגוש של קרח שהיה ליד כמה גזעי עצים קטועים, שלא היה ניתן לראותם מרחוק. "המכה הזו זרקה אותם יישר לתוך הבריכה הקפואה", מספרים ההורים. "מכיוון שזו הייתה מזחלת מתנפחת, היא הצליחה להישאר על פני המים אך התחילה לשקוע והעמידה את הקטנים בסכנה גדולה".

 

"הם היו צנועים בטירוף, הם לא רצו כלום. הם רק רצו לוודא שהילדים שלי בסדר"

בזמן שזה קרה, ריצ'רד וסטפני המודאגים עמדו בראש הגבעה והחלו לצעוק לעזרה, צעקות שעוררו לדבריהם את כל האזור. למרבה המזל - העזרה כבר הייתה שם 'מראש' - קבוצת נערים בני 14 שגם הם 'שמו עין' על הגבעה הזו, שהייתה כמעט ריקה מאדם. 

"היינו ליד הבריכה וזרקנו לתוכה אבנים כדי לבדוק אם היא באמת קפואה, ופתאום שמענו צעקות", מספר אחד הנערים, קיירן פולי שמו. "הבחנתי באנשים מלמעלה והבנתי שהם מצביעים לכיוון הבריכה. הסתכלתי וראיתי את המזחלת של הילדים ומיד קפצתי לבריכה להציל אותם".

זה היה רגע מפחיד, למרות שהשחייה בבריכה בפועל - לא באמת הייתה קשה. "זה לא היה עמוק, אז יכולתי  לשחות ישר אליהם, אבל זה היה קר מאוד. הרמתי את הילדים וכמה מהחברים קפצו פנימה לעזור בעוד אחרים נשארים בחוץ. יצרנו שרשרת והעברנו קודם את הילד, ומסרנו אותו לחברים שלי. ואז העברנו את הילדה".

בינתיים הגיעו עוד כמה משפחות לראש הגבעה, וצפו בשיתוף הפעולה המדהים של הנערים בתוך הבריכה ומחוצה לה, על מנת להציל את הילדים. 

"היה מדהים בעינינו לראות את הבנים מאוחדים כל כך למען המטרה הזו, והם חשבו לבד וידעו כיצד ליצור שרשרת אנושית. אני לא יודע איך הם ידעו לעשות את זה, זה היה בדיוק ברגע הנכון", אמר ריצ'רד. 

מאוחר יותר סיפרו הנערים, שכמעט כולם לקחו חלק ב'צופים', שלמדו את טכניקת השרשרת האנושית בצופים. "במהלך החילוץ חבר שלי טיילר נפל למים, ועוד חבר איבד את האוזניות שלו. ההורים של הילדים הציעו לנו כסף אבל סירבנו".

"הם היו צנועים בטירוף, הם לא רצו כלום. הם רק רצו לוודא שהילדים שלי בסדר. הם כל הזמן אמרו לילדים שלי 'אתם בטוחים עכשיו', 'אתם הולכים לקבל שוקו חם ואמבטיה חמה בבית'. הם היו מדהימים", אומרים ההורים. 

תגיות:גיבוריםנעריםמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה