חדשות בארץ

נתונים קשים: מעל 70% מעולי מדינות בריה"מ לשעבר – אינם יהודים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנתונים חמורים במיוחד: 72% מזכאי חוק השבות שעלו לישראל ב-2020 אינם יהודים לפי ההלכה, ועלו ארצה כצאצאי יהודים

  • כ"ג חשון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כואב ומדאיג: מרכז המחקר והמידע של הכנסת פרסם אתמול (רביעי) דו"ח מקיף, הסוקר את העלייה ממדינות ברית המועצות לשעבר מאז תחילת שנות התשעים. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הנכללים בדו"ח, עולה כי בעוד בשנת 1990 היה שיעור היהודים מקרב העולים גבוה מאוד – 93%, במשך 30 השנים צנח שיעור היהודים מקרב העולים, ובשנת 2020 עמד על 28% בלבד.

המשמעות: מדינת ישראל מעלה מאות אלפי בני אדם, שאינם יהודים לפי ההלכה, אלא צאצאי יהודים. מדובר בסיכון גדול לזהותה היהודית של המדינה, והחשש הכבד הוא שצאצאי היהודים המעורים בחברה הישראלית – יינשאו ליהודים, ובכך תיגרם התבוללות קשה.

בסך הכל עלו לישראל באותה תקופה 1,124,822 איש – 64% מהם יהודים (כלומר, בנים לאם יהודיה או אנשים שהתגיירו). מספר העולים הלא יהודים היה 402,797, ויחד עם צאצאיהם שנולדו בארץ, ובניכוי אלה שהלכו בינתיים לעולמם או עזבו את ישראל, עומד מספר אזרחי המדינה חסרי הדת עולי ויוצאי ברית המועצות לשעבר על כחצי מיליון איש.

ד"ר נתנאל פישר, חוקר עלייה וגיור וראש החוג למדיניות ציבורית במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, הסביר כי רוב העולים בשנים האחרונות הינם צאצאים, נכדים ונינים של יהודים. "במבט לעתיד, ועל פי מגמה זו, גם בשנים הבאות הרוב המוחלט של העולים ממדינות ברית המועצות לשעבר, בעיקר מרוסיה ואוקראינה, יהיו לא-יהודים". 

לדבריו,  "חוק השבות הוא למעשה חוק לעליית שלושה דורות וחצי, מכיוון שגם ניני יהודים זכאים לעלות עם הוריהם שלהם, כדי שלא להפריד משפחות. כשמשפחה של לא-יהודים מדור שלישי עולה ארצה, למעשה גם הילדים הנינים עולים איתם, ומדובר במאות ואלפי ילדים". 

פישר הדגיש כי מדובר ב"מציאות מטרידה", כאשר חוק השבות הפסיק למלא את תפקידו המקורי להעלות יהודים ארצה.

הרב זמיר כהן קורא לראשי מפלגות הימין לעשות כל מאמץ, ולנצל את מפלגת הימין החדשה שתוקם בימים הקרובים על מנת לבצע שינוי קריטי בחוק "מיהו יהודי", ולבטל את סעיף הנכד. 

צפו בדבריו הכואבים של הרב זמיר כהן בנוגע לחוק הקריטי – "מיהו יהודי":

 

 
 
 
 

 

 
 
תגיות:ברית המועצותחוק השבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה