חדשות בעולם

ביידן: ייתכן שהטילים שנפלו בפולין והובילו להרג אזרחים – לא נורו מרוסיה

לאחר ששני אזרחים פולנים נהרגו מפגיעת 2 טילי שיוט, נשיא ארה"ב טוען כי ייתכן והטילים לא נורו מרוסיה

  • כ"ב חשון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר הלילה (רביעי) כי ייתכן ושני טילי השיוט פגעו במסוף דגן בעיירת גבול במזרח פולין והובילו להריגתם של שני אזרחים – הינו טילים שנורו מאוקראינה בעת שניסתה ליירט מתקפת טילים רוסית. "יש מידע ראשוני שנוגד את האפשרות הזאת. אני לא רוצה לומר את זה עד שנחקור באופן מלא, אך זה לא סביר על פי צורת המסלול שהוא נורה מרוסיה. אנחנו ממשיכים לבדוק".

ביידן כינה את המשך ההתקפות של הצבא הרוסי על אוקראינה כ-"לא מוסריות". מנהיגי נאט"ו ומדינות ה-G7 גינו את מתקפת הטילים וכינה אותה "צעד ברברי".

במהלך הלילה קיים ביידן פגישת חירום עם מדינות נאט"ו בשולי פסגת ה-G20 באינדונזיה, זאת לאחר שפולין טענה כי טילים מתוצרת רוסיה נחתו בשטחה סמוך לגבול עם אוקראינה והרגו שני בני אדם.

בהודעה משותפת שפרסמו המנהיגים לאחר הפגישה הם מסרו: "שוחחנו על הפיצוץ שהתרחש בשטחה המזרחי של פולין, סמוך לגבול עם אוקראינה. אנו מציעים את תמיכתנו המלאה ועזרה בחקירה המתפתחת. אנו מסכימים להישאר בקשר הדוק על מנת לקבוע את הצעדים המתאימים בהמשך לחקירה".

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי טען כי הטילים הינם רוסיים. "היום קרה מה שהזהרנו מפניו לפני זמן רב. הטרור הרוסי אינו מוגבל לגבולות הלאומיים שלנו. טילים רוסיים פגעו בפולין. זה רק שאלה שלזמן עד שהטרור הרוסי יגיע רחוק יותר", אמר. "ככל שרוסיה תצא ללא עונש, כך יהיו יותר איומים על כל מי שבטווח טילים של רוסיה. הירי על פולין הוא הסלמה משמעותית מאוד".

 
תגיות:טיליםג'ו ביידןמלחמת רוסיה אוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה