חדשות בארץ

בני זוג תרמו כליה בזה אחר זה: "רצינו לשמש דוגמה לילדים"

תמיר ורעיה אשכנזי, בני זוג בשנות ה-30 לחייהם והורים לארבעה ילדים, תרמו כליה בזה אחר זה: "אנשים באמת זקוקים לעזרה. החלטנו לעזור"

  • כ' חשון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זוג נשוי תרם כליה – בזה אחר זה בהפרש של שנה אחת: תמיר ורעיה אשכנזי, בני זוג בשנות ה-30 לחייהם והורים לארבעה, החליטו לתרום כליה.

הראשון היה תמיר, מנהל לוגיסטי, שהחליט לתרום את אחת מכליותיו: "הרבה זמן התבשל אצלי הרעיון לעשות משהו משמעותי", סיפר ל-ynet, "חשבתי על החיים שממשיכים, בזמן שיש אנשים שבאמת זקוקים לעזרה. ההחלטה לתרום כליה הגיעה מגיסתי, שעשתה זאת בעצמה – הסיפוק שלה נתן לי את הדחף".

שנה לאחר מכן החליטה אשתו רעיה, עובדת סוציאלית, לתרום אף היא את אחת מכליותיה להורה צעיר. התרומה התבצעה לפני ימים ספורים בבית החולים שיבא בתל השומר. "כשתמיר דיבר על זה, לא הייתי בעד. להיכנס בריא לניתוח ולצאת בלי כליה - נשמע לי מטורף", הודתה. "אבל כשראיתי את ההשפעה, זה לא רק הצלת חיים אלא גם הצלת זוגיות והורות, הרגשתי שגם אני חייבת לתרום".

בני הזוג שומרים על קשר חם עם מי שקיבל את הכליה של תמיר, רב-סרן אביב ויזמן. לאחר הניתוח הפך אביב לחבר משפחה קרוב. בני המשפחות חוגגים יחד את החגים ומזמינים לאירועים משפחתיים.

בני הזוג תרמו את הכליה דרך עמותת "מתנת חיים", עמותה שהוקמה בשנת 2009 ע"י הרב ישעיה הבר זצ"ל. העמותה, ללא מטרות רווח, מעודדת עזרה לחולים הזקוקים להשתלת כליה, על ידי תרומה אלטרואיסטית מאדם אחר. מאז הקמתה הובילה העמותה יותר מ-1300 תרומות כליה ללא מטרות רווח.

כנגד כל הסיכויים: איך הוקם מפעל החיים האדיר של הרב הבר זצ"ל?

(קרדיט: חדשות 12)

תגיות:תרומהכליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה