חדשות בעולם

טורקיה: נעצרה המחבלת שהניחה את מטען החבלה. הישראליות שעמדו בסמוך: "ניצלנו בנס"

משרת טורקיה עצרה 8 חשודים, ביניהם המחבלת שהניחה את מטען החבלה הקטלני. בפיגוע נהרגו 8 בני אדם ונפצעו לפחות 81

  • כ' חשון התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

פחות מיממה לאחר הפיגוע הקטלני באיסטנבול: משטרת טורקיה עצרה 8 בני אדם, ביניהם המחבלת החשודה כי הניחה את מטען החבלה, שהוביל ל-8 הרוגים ולפחות 81 פצועים.

החשודה היא אזרחית סורית שאומנה על ידי המורדים הכודים. לדברי משטרת טורקיה המחבלת נכנסה לטורקיה דרך אזור עפרין בצפון-מערב סוריה.

שר הפנים הטורקי סולימאן סוילו אמר שהפקודה לתקיפה ניתנה בקובאני, עיר בצפון סוריה שבה ביצעו כוחות טורקיים פעולות נגד המיליציה הכורדית הסורית בשנים האחרונות. אתמול אישר סוילו אישר כי המורדים הכורדים אחראים לפיגוע אתמול. "לפי הממצאים שלנו, ארגון הטרור PKK אחראי לפיגוע. אנו נגיב לאלו שאחראים לפיגוע הטרור הנתעב הזה", אמר.

50 מהפצועים בפיגוע שוחררו מבתי החולים, אך 5 עוד מאושפזים במחלקות טיפול נמרץ, מהם שניים במצב אנוש.

נכון לעכשיו אף ארגון לא קיבל על עצמו אחריות רשמית לפיגוע.

בפיגוע אתמול נהרגו, כאמור, 8 בני אדם ונהרגו לפחות 81. שתי אזרחיות ישראליות תושבות אשדוד - אור אטדגי ונטלי סויסה – ניצלו באורח ניסי, כאשר דקות ספורות לפני הפיגוע הלכו לצידה של המחבלת ברחוב איסתיקלאל בעיר.

"ניצלנו בנס, אין דרך אחרת לתאר את זה", אמרה נטלי ל-ynet. "צעדנו בכיכר טקסים, נכנסנו ויצאנו מחנויות, קצת קניות. הכל היה רגיל, הרחוב היה מאוד עמוס. כשיצאנו חזרה לרחוב מאחת החנויות, שמענו פיצוץ אדיר וראיתי פטריית אש גדולה. היה המון עשן".

בעלה של אור ואחיה של נטלי, לירון אטדגי, אמר לאשדוד-נט כי השתיים "היו בטיול יחד עם עוד כשמונה נשים, וביום האחרון הן התפצלו לקניות. אשתי ואחותי הלכו בכיכר המרכזית ליד המחבלת מבלי לדעת בכלל. היא עקפה אותן כשהן נעצרו לכמה רגעים בחנות, וברגע שהן יצאו התרחש פיצוץ אדיר במרחק של אולי 50 מטר מהן".

ניר מנחם, תייר ישראלי, היה עד לפיגוע. "דקה וחצי לפני כן עברתי ליד המקום, כשפניתי ימינה היה פיצוץ וכולם רצו. התחושה מאוד קשה. אני אמור להישאר פה עוד כמה ימים, שקלתי לעזוב. יש הרבה משטרה, כלבים ובודקים אנשים. אז עכשיו תחושת הביטחון היא יותר טובה, אבל הגוף רועד".

משרד החוץ אישר הבוקר כי לא נפגעו בפיגוע ישראלים, לאחר שאותרו כל המבקרים בטורקיה שהיה חשש לשלומם. 

תגיות:טורקיהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה