חדשות בעולם

מיטה בגודל של 6 מושבים: כך טסה האישה הגבוהה ביותר בעולם

גלפי היא האישה הגבוהה בעולם, הסובלת מגדילה עודפת של העצמות. כך היא טסה מאיסטנבול לסן פרנסיסקו בפעם הראשונה בחייה

  • כ' חשון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האישה הגבוהה בעולם הצליחה לטוס לראשונה בחייה במטוס מיוחד, שעבר התאמות רבות כדי להתאים לה.

רמייסה גלפי היא האישה הגבוהה בעולם, והיא מתנשאת לגובה של 2.15 מטרים. הסיבה לא משמחת במיוחד: גלפי חולה בתסמונת על שם וויבר הגורמת לגדילה עודפת של העצמות בגוף שלה. המחלה מקשה על גלפי ללכת באופן עצמאי, ובשל הגובה העצום – היא לא יכולה להיכנס למטוס ולשבת בו.

לאחרונה, כשהיא בת 25, טסה גלפי בפעם הראשונה בחייה - מאיסטנבול לסן פרנסיסקו. הטיסה התבצעה באחד ממטוסי חברת טורקיש איירליינס, לאחר שהחברה התאימה במיוחד בשבילה את אחד מהמטוסים שלה. על מנת לאפשר לגלפי לטוס, החברה החליפה 6 כיסאות במטוס במיטה ייעודית עליה גלפי תוכל לשכב במהלך הטיסה הארוכה, שנמשכה במשך 13 שעות.

גלפי הודתה לחברה על גמישותה, וסיפרה שמעולם לא האמינה כי תוכל לטוס. לדבריה, גם בתור ילדה היא הייתה גדולה מדי בשביל שתוכל לשבת בנוחות בטיסות ארוכות.

גלפי הוסיפה כי מטרתה בטיסה היתה לעורר מודעות למצב שלה ושל חולים נוספים במצב דומה, ולתת להם השראה שניתן להתגבר על אף הקשיים.

למרות המחלה שלה, גלפי עובדת כמפתחת אתרים וכן מתחזקת חשבון אינסטגרם עם עשרות אלפי עוקבים. לאחר הטיסה כתבה לעוקביה: "אני נולדתי עם ייחודיות פיזית ורציתי שכמה שיותר יכירו ויחגגו אותם בתקווה להעניק השראה ולעודד אחרים עם קשיים פיזיים. זו הטיסה הראשונה שלי, אבל בהחלט לא האחרונה".

תגיות:גובהטיסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה