חדשות בריאות

אל תפספסו | מחקר חדש חושף: אלו המאכלים שמקצרים חיים

מזון אולטרה מעובד, הכולל חטיפים מלוחים, דגני בוקר, פריכיות ונקניקים, התגלה במחקר חדש כגורם למוות מוקדם

  • כ' חשון התשפ"ג
אא

מחקר חדש, שנערך לאחרונה בברזיל ופורסם בכתב העת American Journal of Preventive Medicine, מצביע על כך שאכילת מזון אולטרה-מעובד גורמת לנזקים בריאותיים ולמוות מוקדם. החוקרים מציינים כי מזון אולטרה-מעובד הוא בעל ערך תזונתי ירוד ומכיל חומרים מזיקים לבריאות.

החוקרים גילו כי צריכת מזון אולטרה-מעובד עשויה להיות סיבת המוות באחוז ניכר ממקרי המוות באוכלוסיית ברזיל. ממצאי המחקר מראים שחשוב להפחית צריכת מזונות אולטרה-מעובדים כדי למזער סיכונים בריאותיים.

מזון אולטרה-מעובד הינו מזון שמכיל מיצוי רכיבי מזון מהטבע וכן תוספים תעשייתיים לשיפור הצבע, המרקם והטעם, חומרים וחומרים משמרים להארכת חיי המדף של המזון, כמו גם מייצבים, מתחלבים וחומרים מונעי הידבקות הדרושים אך ורק לתהליך העיבוד התעשייתי של המזון. בין המזונות האולטרה-מעובדים ניתן למצוא: חטיפים מלוחים, דגני בוקר, פריכיות, נקניקים ושתייה מוגזת.

המחקר בחן את מספר מקרי המוות באוכלוסייה ואת הקשר שלהם לצריכת מזונות אולטרה-מעובדים. החוקרים בדקו את צריכת המזון הלאומית בברזיל בשנים 2017-2018, ולאחר מכן השוו מידע זה לנתונים דמוגרפיים ותמותה בשנת 2019.

מן המחקר עלה כי בין 13% ל-21% מצריכת האנרגיה הכוללת של הברזילאים הגיעה ממזונות אולטרה-מעובדים. החוקרים בדקו 541,160 אנשים בגילאים 30 עד 69 שנים שמתו ב-2019. הניתוח שלהם מראה שצריכת מזונות אולטרה-מעובדים היתה אחראית ל-10.5% מכלל מקרי המוות המוקדמים בקבוצת גילאים זו.

המחקר הוכיח כי צריכת מזון אולטרה-מעובד היתה אחראית ל-21.8% מכלל מקרי המוות הניתנים למניעה ממחלות לא מידבקות. מניתוח הממצאים הסיקו החוקרים כי צמצום צריכת האנרגיה ממזונות אולטרה-מעובדים ב-10%-50% מהכמויות הנוכחיות עשוי לסייע משמעותית בהפחתת שיעורי התמותה הללו.

מחקר זה מתווסף למחקרים קודמים המצביעים על כך שאכילת מזון אולטרה-מעובד מפחיתה את איכות התזונה ומגבירה את הסיכון לבעיות בריאותיות כמו לחץ דם גבוה, השמנת יתר ומחלות לב.

על פי הרמב"ם, האדם צריך לאכול מה שבריא לגוף ולא מה שטעים לחיך. הרב זמיר כהן מסביר מדוע ואיך לעשות זאת:

תגיות:דגני בוקרמזון אולטרה-מעובד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה