חדשות בעולם

הכירו: המושל החדש של פנסילבניה – יהודי שומר שבת וכשרות

ג'וש שפירו הוא המושל היהודי הראשון של פנסילבניה ב-50 שנה האחרונות. הוא שולח את ילדיו לבתי ספר יהודים, וציטט משנה בפרקי אבות בנאום הניצחון שלו

  • י"ט חשון התשפ"ג
ג'וש שפירו (צילום: shutterstock)ג'וש שפירו (צילום: shutterstock)
אא

ג'וש שפירו, המושל החדש של פנסילבניה, ניצח בבחירות האמצע בארה"ב את המועמד הרפובליקני דאג מאסטריאנו. שפירו הינו יהודי שומר שבת וכשרות, ובמהלך הקמפיין שלו הדגיש את אמונתו היהודית ואת העובדה שהוא שולח את ילדיו לבתי ספר יהודיים.

בעקבות ניצחונו, יהפוך שפירו לאחד הפוליטיקאים היהודיים המשפיעים ביותר בארה"ב. יצוין כי הפעם הקודמת בה כיהן יהודי בראשות פנסילבניה היתה לפני 50 שנה.

בנאום הניצחון שלו, ציטט שפירו את המשנה בפרקי אבות: "לא עליך המלאכה לגמור, ולא אתה בן חורין להיבטל ממנה", ואמר: "דיברתי רבות על האמונה שלי בקמפיין הזה. המשפחה שלי והאמונה שלי קראו לי לתרום, והם דוחפים אותי קדימה. הפסוק שמלמד אותי שאיש לא נדרש להשלים את המשימה, אבל גם איננו חופשיים להימנע ממנה.

שפירו הוסיף: "אני רוצה לומר תודה לאלפי האנשים מכל אחד מ-67 המחוזות של פנסילבניה ולכל אחת מארצות הברית שהשקיעו בקמפיין הזה והאמינו בנו. אני רוצה להודות לאנשים שתמיד היו שם בשבילי. אני רוצה לומר תודה מיוחדת לרפובליקנים הרבים ברחבי חבר העמים הזה, שרבים מהם אמרו לי שהם מצביעים לדמוקרט בפעם הראשונה. אני רוצה שתדעו שאני מעריך את ההצבעה שלכם".

עוד הודה שפירו לאשתו: "וכמובן, אני רוצה להגיד תודה לגברת הראשונה הבאה של פנסילבניה, לורי שפירו, התברכנו בארבעה ילדים מדהימים. סופיה, יונה, מקס וראובן".

יצוין כי מאסטריאנו, המועמד הרפובליקני שהפסיד לשפירו, חשב לימני קיצוני שנמצא בקשר עם גורמי ימין קיצוני ואנטישמיים. ההפסד שלו הביא לאנחת רווחה בקרב יהודים רבים.

 
 
 
 
 
תגיות:פנסילבניהג'וש שפירו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה