חדשות בארץ

64 ממליצים לנתניהו – יקבל את המנדט להרכבת הממשלה. בן גביר להרצוג: "צריכים לעמוד על שלנו"

נציגי יהדות התורה, הציונות הדתית, עוצמה יהודית ונעם הצטרפו לליכוד ולש"ס והמליצו על בנימין נתניהו כמועמדם לראשות הממשלה. יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, לנשיא הרצוג: "אני לא מכליל את כל הערבים, אני רוצה שיהיה טוב לעם שלי אבל גם להם"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו חצה הערב (חמישי) את רף 61 הממליצים מקרב חברי הכנסת, ויקבל ביום ראשון את המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא יצחק הרצוג. לאחר שאתמול קיבל את המלצת נציגי הליכוד וש"ס, הגיעו היום נציגי יהדות התורה, הציונות הדתית, עוצמה יהודית ונעם לבית הנשיא והצטרפו להמלצה על נתניהו כמועמדם להרכבת הממשלה. בכך הגיע נתניהו ל-64 ממליצים, חברי גוש הימין-חרדים.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, הגיע למפגש עם הרצוג, וזאת יממה לאחר שהנשיא הוקלט בשיחה עם נציגי ש"ס כשהוא אומר, בהתייחסו אליו, כי "כל העולם סביבנו חרד ממנו". במהלך הפגישה אמר הרצוג לבן גביר: "יש תדמית מסוימת לך ולמפלגה שלך שמעוררת דאגה בהרבה מקומות לגבי היחס לערבים ולמוסלמים במדינתנו ובאזור כולו. שאלות שאני נשאל עליהם על ידי אזרחים וגם מנהיגים בעולם. גם על סוגיות מורכבות ורגישות של זכויות אדם. אני זוכר שכעורך דין נלחמת הרבה שנים על זכויות של אסירים ונחקרים. איפה אתם מוצאים את האיזון?".

"אני דמוקרט ומכבד את בחירות הציבור", הוסיף הרצוג. "אני חושב שנגעת בנושא שהיה חשוב מאוד לציבור. אבל בסוף יש מדינה לנהל. המדינה הזאת היא יהודית-דמוקרטית, שוויונית ומאמינה גם בזכויות האדם והאזרח, וגם רואה אחריות כלפי יהדות התפוצות ששואלת אותי על בן גביר".

יו"ר עוצמה יהודית השיב לנשיא: "זו לא פעם ראשונה שאני כאן ולא פעם ראשונה שאנחנו משוחחים. נדמה לי שבמהלך השיחות בינינו, שהיו מאוד מעמיקות ומפורטות, אמרתי לך את משנתי והשקפת עולמי. אני לא מכליל את כל הערבים ולא מסתכל עליהם חלילה כמקשה אחת. חזרתי מאילת, פגשתי שם תלמידי תיכון מנצרת, היית צריך לראות, אחד אחד 'בן גביר, סלפי'. אחד מהם אמר לי 'אנחנו כל כך רוצים שיהיה סדר גם אצלנו'. אני חושב שכאשר העולם שומע את העמדות שלי, אנשים מבינים שאני רוצה לעשות טוב לעם ולמדינת ישראל".

"אני זוכר את התמונה המפורסמת של אבא שלך, שעומד באו"ם וקורע את ההחלטה של 'הציונות זו גזענות'. אנחנו צריכים לעמוד על שלנו, לבוא לעולם ולהגיד שאנחנו חפצי חיים, אוהבי אנשים. אני לא גזען. אני אוהב את העם שלי ורוצה שיהיה לו טוב, אני רוצה שיהיה טוב גם לערבים באום אל-פחם ובנצרת, אבל שיהיה סדר", סיכם בן גביר.

תגיות:יצחק הרצוגאיתמר בן גבירבנימין נתניהובחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה