חדשות בעולם

מלחמה מיותרת: זה המספר העצום של החיילים הרוסים שנהרגו על אדמת אוקראינה

יותר מ-240,000 לוחמים נהרגו או נפצעו משני הצדדים בתשעת חודשי המלחמה באוקראינה

  • ט"ז חשון התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

כשפוטין שולח את אזרחיו למות: הגנרל מארק מילי, בכיר בצבא ארה"ב, העריך היום (חמישי) כי מספר החיילים הרוסים שנהרגו או נפצעו בתשעת חודשי המלחמה באוקראינה גבוה משמעותית מ-100 אלף, וכי מספר הנפגעים בקרב החיילים האוקראינים דומה. עוד מעריכים במערב כי קרוב ל-40 אלף אזרחים אוקראינים נהרגו מאז תחילת המלחמה לפני 9 חודשים, ב-24 בפברואר.

אתמול הכריזה רוסיה כי היא מסיגה את כוחותיה מהעיר חרסון שבדרום אוקראינה. נסיגה זו מהווה מכה קשה והשפלה גדולה לצבא הרוסי. בקייב לא מיהרו להאמין שרוסיה תיסוג, והזהירו כי הודעה זו נועדה להוביל את הצבא האוקראיני לתוך העיר חרסון כדי שימצא עצמו תחת אש מכיוונים בלתי צפויים.

השבוע דיווח ה"וושינגטון פוסט" כי גורמים אמריקניים לחצו לאחרונה על קייב כי המערב התעייף מהמלחמה, ועליהם להתקדם לקראת מו"מ עם רוסיה. המסר לאוקראינה היה כי משבר האנרגיה והמזון שנגרם לעולם כולו בשל המלחמה באוקראינה יגרום למדינות המערב להיעשות פחות נחושות לסייע לה במלחמה. מנגד, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי חזר פעמים רבות, ואף לאחרונה, על דבריו כי הוא מוכן לנהל משא ומתן רק כאשר זו תסיג את כל חייליה משטח אוקראינה, וולדמיר פוטין יעזוב את כס הנשיאות.

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה