חדשות בארץ

"רוב מוחלט של העם רוצה מדינה עם זהות יהודית"

ח"כ יעקב אשר לנשיא המדינה: "העם אמר את דברו. יש פה רוב מוחלט שרוצה שלפחות הפרהסיה הציבורית במדינה תהיה יהודית"

  • ט"ז חשון התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

סבב ההתייעצויות אצל נשיא המדינה יצחק הרצוג ממשיך גם הבוקר (חמישי), כאשר אל בית הנשיא יגיעו במהלך היום נציגי יהדות התורה, הציונות הדתית, ישראל ביתנו, עוצמה יהודית, חד"ש-תע"ל ורע"מ.

במהלך פגישת נציגי יהדות התורה עם הנשיא, אמר לו ח"כ יעקב אשר: ''העם אמר את דברו בבחירות ויצא להצביע בהמוניו בעד זהות יהודית ומסורתית למדינת ישראל, זה היה על השולחן בבחירות האלו וכל מצביעי גוש הימין ידעו שבהצבעתם הם הולכים לחזק את המדינה היהודית.

"ואוסיף עוד משהו, הרי בוויכוח על זהותה היהודית של המדינה הציבור הערבי איננו צד, כך שאם ניקח את הציבור היהודי יש פה רוב מוחלט שרוצה שלפחות הפרהסיה הציבורית במדינה תהיה יהודית, וזה למרות ובגלל כל מה שספגנו, קמפיין ההפחדה כאילו מקימים פה מדינת הלכה ושלטון יאטולות. ההכרעה ברורה וצריך לכבד אותה", הדגיש אשר.

במקביל, נמשכים המגעים להקמת ממשלה כבר בשבוע הבא. ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נפגש אתמול עם ראשי הציונות הדתית ויהדות התורה. במהלך היום תתקיים פגישה נוספת בין נציגי הליכוד לראשי מפלגות הגוש, על מנת לנסות ולסגור קצוות לגבי הרכב הממשלה וקווי היסוד שלה.

במהלך המו"מ אתמול הוחלט לגבש נוסח ביניים שבו יופיעו העקרונות באופן כללי. בין העקרונות תופיע פסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת.

בנוסף דורשים ראשי מפלגות יהדות התורה, ש"ס והציונות הדתית לבטל את סעיף הנכד מחוק השבות. מדובר בסעיף שמאפשר זכאות לעלייה לישראל וקבלת מעמד של עולה גם למי שאינו יהודי, כלומר שהוא נכד ליהודי או בן ליהודי אך אינו יהודי על פי ההלכה.

יש להבין כי לא מדובר רק בעולים שמגיעים עם הסבא היהודי עצמו לישראל, אלא גם כאלה שהסב היהודי שלהם נפטר לפני שנים רבות לאחר שהתבולל, נכדיו עשויים לקבל מעמד של עולה מתוקף חוק השבות. ברבות השנים נוסף על ידי רשות האוכלוסין נוהל נין, כלומר כזה שמאפשר לנכד להגיע לישראל יחד עם ילדיו במידה והם מגיעים ללא בני זוג. מטרתם של עולים לא-יהודים אלו היא לשפר את איכות חייהם.

משמעות הסעיפים הללו דרמטית כאשר נבחנים מספרי העולים לישראל. נתוני 2021 מלמדים ש-34 אלף איש קיבלו מעמד בישראל ומתוכם 9,000 קיבלו מעמד מתוקף חוק הכניסה לישראל, כלומר שאינם יהודים כלל וכלל. על פי חוק השבות הגיעו 25 אלף איש, מתוכם רק 19 אלף יהודים ו-6,000 אינם יהודים, והם בישראל מתוקף אותו סעיף נכד.

תגיות:יצחק הרצוגיהדות התורהבחירות 2022חוק השבותבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה