ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד קרא הבוקר (חמישי) לבני גנץ יו"ר המחנה הממלכתי, לאביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו, ולמירב מיכאלי יו"ר מפלגת העבודה, וקרא להם לעבוד יחד כאופוזיציה מאוחדת. "אחרי הפסד בבחירות תמיד יש משקעים, תמיד יש כעסים", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו, "זה אנושי ומובן, אבל יש לנו משימה חשובה הרבה יותר. אנחנו חייבים לאחד כוחות במאבק על המדינה האהובה שלנו. בכנסת, ברחובות, בכל הזירות האפשריות.

"רק אופוזיציה מאוחדת תוכל להגן על הדמוקרטיה", הוסיף. "אם אנחנו רוצים לעצור את פסקת ההתגברות המטורפת וההרסנית, אנחנו צריכים לעבוד יחד. אם אנחנו רוצים להגן על הדמוקרטיה הישראלית ולמנוע כפייה דתית והדרת נשים, אנחנו צריכים לעבוד יחד. אם אנחנו רוצים לחזור לשלטון - אנחנו חייבים לעבוד יחד".

עוד הוסיף לפיד: "בשנה וחצי האחרונות האופוזיציה הייתה רעילה ואלימה, אבל עבדה בתיאום מלא. זה עבד לה. עכשיו אנחנו יוצאים למאבק פרלמנטרי, משפטי ואזרחי ובעיקר מאבק גורלי לעתיד המדינה. אסור לבזבז כוחות על מריבות פנימיות. אם אנחנו רוצים לעצור את הטירוף, האופוזיציה צריכה לעבוד יחד, בתיאום מלא".

כזכור, בעת שמיכאלי נאמה בכינוס מליאת הכנסת לרגל יום הזיכרון לרצח רבין – עזב לפיד את המקום במחאה. מיכאלי תקפה בחריפות את לפיד והאשימה אותו בכך שמפלגת העבודה קיבלה 4 מנדטים בלבד ומרצ לא עברה את אחוז החסימה. מתח שורר גם בין לפיד לגנץ וליברמן, שלא המליצו בפני הנשיא הרצוג על לפיד כמועמד לראשות הממשלה.