חדשות יהדות

עשור לשבת העולמית: הצטרפו גם אתם למיזם שמרגש את העולם היהודי

בארץ ובעולם ממשיכים להתחבר ליוזמת השבת העולמית, המציינת עשור לייסודה. בישראל לבדה יירשם מספר שיא של כ-700 מיזמים ב-106 ערים ויישובים בכל רחבי הארץ

  • ט"ו חשון התשפ"ג
(קרדיט תמונה: shutterstock)(קרדיט תמונה: shutterstock)
אא

פרויקט השבת העולמית, שהושק בשנת 2013 ביוזמת רבה הראשי של דרום אפריקה ד"ר וורן גולדשטיין, קורא ליהודים בכל הקהילות ברחבי העולם לשמור שבת אחת ולציין אותה עם המשפחה והקהילה. המיזם, שהחל כפרויקט מקומי עבור עשרות אלפי יהודי דרום אפריקה, תפס תאוצה במהלך השנים ונחגג על ידי מיליוני יהודים, דתיים ושאינם דתיים, ביותר מ-100 מדינות ואלפי ערים בארץ ובתפוצות.

השנה הצטרף ליוזמה "זהות" - איגוד המרכזים לזהות יהודית של האגף לזהות יהודית במשרד החינוך, שיצר מאות שיתופי פעולה עם גופים שונים, תנועות נוער, רכזי יהדות, נציגי קהילות שונות וגורמים רבים נוספים, שהצליחו יחד לארגן השנה מספר שיא של כ-700 מיזמים ב-106 ערים ויישובים בכל רחבי הארץ. באירועים בישראל צפויים להשתתף מאות אלפים. את אירועי השבת העולמית החלו לציין כבר בשבת החולפת, כאשר אירועים רבים מתקיימים לאורך השבוע, לקראת השבת וכמובן שבשבת עצמה.

בשנה שעברה, האירוע הגדול ביותר של השבת העולמית שנערך בישראל צוין בארוחת שבת המונית לכ-1,300 תושבי העיר אילת. השנה הציבו המארגנים יעד של 1,500 משתתפים לפחות.

הרב גולדשטיין, רבה הראשי של דרום אפריקה ויוזם השבת העולמית, אמר: "החזון של השבת העולמית היא אחדות עם ישראל סביב השבת. השנה אנו מציינים את השבת העולמית כשבוע לאחר הבחירות בישראל, וזה סמלי במיוחד וממחיש את הצורך בלייצר אחדות לאחר שבועות בהם התמקדו רבים במחנאות והדגשת השונה בינינו. השבת היא רעיון נועז ומתנה אלוקית שקיבלנו, היא מאפשרת גם במהלך החיים המודרניים לעצור להתבונן, להקדיש זמן למשפחה ולקהילה, ונותנת לנו הזדמנות להודות על הקיים. ציון השבת מייצר אחדות בינינו, והשנה אנו רואים במיוחד את הצימאון לכך אשר מתבטא בכך שישנן יותר ויותר פעילויות בישראל ובחו"ל בשבת העולמית".

מנכ"ל זהות, אלי ליפשיץ, הוסיף: "זכינו במתנת השבת שנתן לנו הקב"ה, ואנו זוכים לראות איך עם ישראל מחובר ומתחבר אליה ואל האור המיוחד שבה כל פעם מחדש. השבת שמרה על עם ישראל לאורך כל ההיסטוריה, חיזקה את התא המשפחתי, פינתה מקום לקודש, לקהילתיות ולהעברת המסורת מדור לדור. עם ישראל מחובר אל השבת ורואה בה יום קדוש שנותן לו רוגע, שלווה, קודש וחיבור למשפחה ולקהילה. שנזכה להמשיך לשמור את השבת והיא תשמור עלינו".

פרויקט השבת העולמית: קווים לדמותו של מייסד הפרויקט, הרב וורן גולדשטיין

תגיות:השבת העולמיתהרב וורן גולדשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה