חדשות בארץ

החל סבב ההתייעצויות בבית הנשיא: "התקדמות משמעותית לקראת הקמת ממשלה"

בתום פגישותיו של ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ועם צוות המשא ומתן של יהדות התורה נמסר על "התקדמות משמעותית" לקראת הקמת ממשלה. נציגי הליכוד הגיעו לבית הנשיא והמליצו על מועמדותו של נתניהו לראשות הממשלה

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג החל אחר הצהריים (רביעי) בסבב ההתייעצויות עם נציגי הסיעות בכנסת. ביום ראשון הקרוב צפוי הרצוג להודיע על הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שיזכה ל-64 ממליצים מקרב מפלגות גוש הימין-חרדים.

ראשונים להגיע לבית הנשיא היו נציגי סיעת הליכוד, חברי הכנסת יריב לוין, מירי רגב ואלי כהן, שהמליצו על מועמדותו של נתניהו לראשות הממשלה. לוין אמר לנשיא, כי "זו הייתה מערכת בחירות שהשאלה שעמדה במרכזה הייתה ברורה - מי המבקש שתקום ממשלה בראשות נתניהו ומי המבקש ממשלה אחרת". בתשובה לשאלתו של הרצוג מהם לוחות הזמנים להקמת הממשלה, ענה לוין: "מדינת ישראל עברה תקופה ארוכה מאוד של חוסר ודאות, יש ציפיה וכמיהה ציבורית שנקים ממשלה בהקדם. אנחנו מקיימים דיונים ומשא ומתן רציף עם כל השותפות".

בשעה 17:00 יגיעו נציגי יש עתיד, שימליצו על ראש הממשלה היוצא ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. בשעה 18:15 יגיעו לבית הנשיא נציגי המחנה הממלכתי, שלא ימליצו על מועמד לראשות הממשלה. נציגי ש"ס, שימליצו על נתניהו, יחתמו את יום ההתייעצויות הראשון. מחר וביום שישי יימשך מצעד נציגי הסיעות לבית הנשיא. מרגע קבלת תפקיד הרכבת הממשלה, יעמדו לרשותו של נתניהו 28 ימים להשלמת המלאכה. על פי החוק, הנשיא רשאי להאריך את התקופה ב-14 יום נוספים.

מוקדם יותר היום נפגש נתניהו עם יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', במסגרת המשא ומתן להקמת ממשלה בראשותו. בסיום הפגישה נמסר מטעם הציונות הדתית כי היא "התנהלה באווירה טובה ונרשמה התקדמות משמעותית לקראת הקמת ממשלה לאומית".

נתניהו קיים פגישה נוספת עם צוות המשא ומתן של יהדות התורה, בסופה נמסרה הודעה ברוח דומה מטעם יהדות התורה: "הפגישה התנהלה באווירה טובה, נרשמה התקדמות משמעותית, וסוכם כי הפגישות יימשכו לקראת הקמת הממשלה בקרוב". לדברי גורמים בגוש הימין, נתניהו מעוניין להשביע ממשלה כבר ביום רביעי הבא.

 

תגיות:יצחק הרצוגבנימין נתניהובחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה