חדשות יהדות

ביום שני זה קורה – מחזור חדש של ש"ס ירושלמי מתחיל

ביום שני הקרוב נפתח מחזור חדש של לימוד הדף היומי בתלמוד ירושלמי, וזו ההזדמנות שלכם להצטרף

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ביום שני הקרוב, כ' בחשוון, זה קורה – מחזור חדש של לימוד הדף היומי בתלמוד ירושלמי מתחיל. זו ההזדמנות שלכם להצטרף גם אתם אל הלימוד היומי, ולזכות בבוא העת לסיום הש"ס הירושלמי. תוכלו ללמוד בבתי מדרש שבהם מיוסד לימוד הדף היומי, או דרך סרטונים של רבנים שונים המלמדים יום ביומו את הדף היומי. כמו כן, הוותיקים בלימוד גמרא יכולים ללמוד לבדם, ואף להצטרף לתוכנית הלימוד של 'דרשו', הכוללת מבחנים וקבלת מלגה. תוכנית זו, כאמור, מתחילה ביום שני כ' בחשוון תשפ"ג, ותסתיים בעוד כשש שנים. ניתן להאזין לשיעורי הדף היומי בתלמוד הירושלמי, הנמסרים על פי סדר הלימוד של תוכנית 'דרשו', בקו התוכן של 'דרשו' במס': 077-2222-666.

בנוסף, אם תרצו בזכות הגדולה של זיכוי הרבים, ארגנו שיעור יומי קצר בבית הכנסת שלכם ללימוד הדף היומי בירושלמי, לאחר סיומו של שיעור הדף היומי בבלי, וכל הזכויות יהיו שמורות לכם.

בדורנו לימוד התלמוד הירושלמי הפך לזמין יותר ביחס לדורות קודמים בזכות פירושים חדשים שחוברו, ובמיוחד בזכות פירושו של מרן שר התורה הרב חיים קנייבסקי זצ"ל, אשר הנגיש בביאוריו את הלימוד בש"ס ירושלמי.

הזוהר הקדוש אומר על התלמוד הירושלמי "והאור – זה התלמוד ירושלמי דנהיר נהורא דאורייתא [= האור – זה התלמוד ירושלמי שמאיר את אור התורה]", וכן המדרש (בראשית רבה טז, ד) אומר "וזהב הארץ ההיא טוב – מלמד שאין תורה כתורת ארץ ישראל ולא חכמה כחכמת ארץ ישראל", וכידוע, התלמוד הירושלמי נכתב בארץ ישראל, לעומת התלמוד הבבלי.

קראו גם:

עשר עובדות על ההבדלים בין התלמוד הירושלמי והתלמוד הבבלי

תגיות:ש"ס ירושלמיהדף היומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה