חדשות בארץ

החברים המומים: "בשבת הגיע להתפלל בבית הכנסת - והיום הוא איננו"

שלום סופר הי"ד נפצע באורח קשה בפיגוע דקירה בכפר הערבי אל-פונדוק הסמוך לקדומים. מצבו הוגדר בינוני-קשה. הוא כבר שוחרר מבית החולים, אך מצבו הידרדר בפתאומיות והוא נפטר

  • י"ד חשון התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: גילי יערי / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: גילי יערי / פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:03)

כשבועיים לאחר פיגוע הדקירה בכפר הפלסטיני אל-פונדוק, נקבע הלילה (שלישי) מותו המצער של שלום סופר הי"ד, בן 63, תושב קדמים. הלוויתו תתקיים בהמשך היום. 

סופר שוחרר מבית החולים לפני כשבוע, אך מצבו הידרדר אמש לאחר שככל הנראה סבל מדימום מאחד מפצעי הדקירה. בשעה 23:00 בלילה צוות מד"א הוזעק לביתו ופינה אותו תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, אך עוד לפני שהספיק להגיע לבית החולים, השיב את נשמתו ליוצרה. חבריו ההמומים סיפרו כי בשבת האחרונה עוד התפלל כרגיל בבית הכנסת שלו, וקיבל ברכות על החלמתו.

סופר, בעל מכולת ביישוב קדומים, נדקר על ידי מחבל כשנכנס לחנות בכפר הערבי יחד עם בנו. המחבל תקף אותו עם סכין ודקר אותו מספר פעמים בביטנו. לאחר הסיוע הראשוני הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של צה"ל לבית החולים.

המחבל שביצע את פיגוע הדקירה נלכד שעות ספורות לאחריה על ידי כוחות צה"ל ושב"כ. הוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

ממוקד קדומים נמסר: "ברוך דיין האמת! בצער רב וביגון קודר אנחנו מודיעים על פטירתו של שלום סופר, בעל המכולת בקדומים צפון. שלום נפטר מפצעיו לאחר שנדקר ע"י מחבל בן עוולה בפיגוע דקירה לפני כשבועיים.

ראש מועצת קדומים חננאל דורני ספד לנרצח: "המומים וכואבים מפטירתו של שלום סופר הי"ד שנרצח על ידי בן עוולה. שלום היה איש חסד, ישר דרך ונעים הליכות. חובה על הממשלה החדשה לבטל את כל ההתבטאויות והפעולות של הממשלה הקודמות שנתנו תקווה לטרור ולעצור כל מחשבה ודיבור על ויתורים לרשות הפלסטינית. אני מצפה מחבריי בממשלה החדשה לשנות את המשוואה ולצאת למאבק נחוש בטרור בד בבד עם תנופת בנייה ופיתוח ההתיישבות. רק כך ניתן לגדוע את התקווה של הטרור".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן תקף את הממשלה ואמר: "ממשלת ישראל מפקירה את ביטחון ישראל – עושה מעט מידי ומאוחר מידי מול גל הטרור ומאבדת את ההרתעה. אנחנו בגל טרור, אם הממשלה לא תתעשת גל הטרור יתרחב לכל רחבי הארץ. הרשות הפלסטינית הפכה את הטרוריסט למקצוע המשתלם ביותר, אם המחבל יתפס הוא יקבל משכורת מהרשות הפלסטינית מכספים שלנו, אשר ישראל ממשיכה להעביר לרשות. לצערי ממשלת ישראל נכשלת שוב ושוב באובדן ההרתעה".

תגיות:פיגוע דקירהמחבלקדומים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה