חדשות כלכלה

המתווה של אייכלר: תלושי מזון לאוכלוסיות מוחלשות

בצל יוקר המחיה, מציע ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה לעגן בהסכמים הקואליציוניים חלוקת תלושי מזון לנזקקים עבור רכישת לחם, חלב וירקות

  • י"ג חשון התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) מציע שמפלגתו תדרוש בהסכמים הקואליציוניים לחלק תלושי מזון לטובת רכישת אוכל בסיסי כלחם חלב וירקות, וכפי הקיים במדינות שונות בארצות הברית ואירופה.

על פי התוכנית, כל ילד יהיה זכאי לסל מזון שיירשם במחשבי רשתות המזון. הוא ימסור רק את מספר הזהות, ויזוכה במוצרי המזון עד הסכום לו הוא זכאי.

מדובר בתוכנית דומה להתחייבות של יו"ר ש"ס אריה דרעי לחלק תלושי מזון לנזקקים, אך ההצעה של אייכלר היא שתלושי המזון יוענקו בשיטה הנהוגה בארה"ב ובאירופה, כאשר הנזקקים יקבלו תלושים שיהיו תקפים לחודש ימים בלבד.

את הרעיון הגה אייכלר לפני שנתיים, בשיא תקופת הקורונה. במכתב ששלח לראש הממשלה דאז בנימין נתניהו קרא לו לחלק תלושים למזון ותרופות לאוכלוסיות מוחלשות ולמדינות נזקקות.

כך כתב אייכלר: "ברצוני להפנות את תשומת ליבך למעגל הראשון של נפגעי הקורונה מבחינה כלכלית. מדובר ברבבות בתי אב של אנשים שכל ימות השנה אינם סוגרים את החודש. אך בקושי רב מביאים טרף לביתם.

"בניגוד לעובדים במגזר הציבורי אשר מטה לחמם מובטח, על חשבון משלם המיסים העקיפים הגורמים ליוקר המחיה. ציבור זה החסום בכל ג'וב ציבורי, קורס תחת הנטל. אלה אנשים במגזר הפרטי שאין להם גב ציבורי וקריאתם אינה נשמעת", הוסיף אייכלר וקרא לנתניהו: "אני קורא לך שלא להשהות את הסיוע לאותן משפחות, ולהפנות מידית משאב כלכלי כגון תלושים לרכישת מזון. לא כסף, אלא תלושי מזון ותרופות לכל מי שצריך, לכל הנזקקים, מסודרים לפי מספר הנפשות בבית, אשר באמצעותם יוכלו לרכוש מוצרי מזון בסיסיים לחודש הקרוב".

תגיות:יוקר המחיהתלושי מזוןישראל אייכלר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה