חדשות בארץ

התקבל בחיבוק: הרצוג נפגש עם א-סיסי בוועידת האקלים במצרים

הרצוג השתתף בועידת האקלים במצרים. לפני המראתו אמר: "זהו המאבק החשוב ביותר של האנושות. המזרח התיכון ניצב מול אתגרים אדירים"

  • י"ג חשון התשפ"ג
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיע היום (שני) לוועידת האקלים בשארם א-שייח' שבסיני. נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קיבלו את פניו בקבלת פנים חמה, שכללה גם חיבוק עם א-סיסי.

לפני המראתו לסיני אמר הרצוג: "זהו המאבק החשוב ביותר של האנושות. המזרח התיכון ניצב מול אתגרים אדירים. בנאומי אציג חזון ישראלי שאני קורא לו 'מזרח תיכון מתחדש', שבו ישראל בשיתוף מדינות האזור מספקות פתרונות משמעותיים מול משבר האקלים. האקלים הוא בראש סדר יומה של מדינת ישראל. הוא קשור לעתיד ילדינו ולדורות הבאים. עלינו לעשות הכל להצלת האנושות מהאסון האקולוגי הנורא".

לאחר הפגישה עם א-סיסי, נועד הנשיא הרצוג בחדר קבלת הפנים בוועידת האקלים עם מנהיגים מרחבי העולם - ובהם נסיך מרוקו, ראש ממשלת איטליה החדשה ג'ורג'ה מלוני, ראש ממשלת פינלנד סאנה מרין, וראשי הממשלה של בלגיה, נורבגיה, צ'אד והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

בין השעות 14:40 ל-18:30 צפויים נשיאים וראשי מדינות למסור הצהרות. הראשונים יהיו נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד ואחריו עבדאללה השני מלך ירדן. לאחר כשעה וחצי צפוי לדבר נשיא קניה וויליאם רוטו בשם כלל המדינות האפריקאיות. בסביבות השעה 17:00 צפוי לנאום נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג, וזמן קצת אחריו נשיא צרפת עמנואל מקרון. בסביבות השעה 18:00 ידבר פייסל נאסם, סגן נשיא האיים המלדיביים, הסובלים מעליית פני הים.

הצהרות המנהיגים ימשיכו גם מחר. לאחר מכן, רבים מהמנהיגים יעזבו את הוועידה ויותירו אחריהם את נציגיהם לימי דיונים פרטניים.

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' יחתום מחר על הסכם הבנות נוסף עם שרי האנרגיה של ירדן של איחוד האמירויות. פריג' יחתום על ההסכם במקומה של שרת האנרגיה קארין אלהרר.

גורם בכיר במשלחת הישראלית אמר ל-ynet כי עד אתמול הירדנים לא הסכימו לחתום על ההסכם, בשל חששם מהממשלה החדשה שיקים נתניהו. בעקבות כך העביר נתניהו מסרים מרגיעים לירדן.

לדברי הגורם, בירדן חששו כי הצלחתם של סמוטריץ' ובן גביר בבחירות תגרום לכך שהסטטוס קוו בהר הבית ייפגע. "סוגיית אל-אקצא היא אחת החשובות ביותר עבור הירדנים ובעלת פוטנציאל נפיץ", אמר הבכיר. נתניהו, כאמור, העביר מסר מרגיע לירדנים. 

תגיות:יצחק הרצוגא-סיסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה