חדשות בארץ

פרשת אהוביה סנדק: הנערים שהיו עמו ברכב יועמדו לדין

לבית המשפט המחוזי בירושלים יוגש כתב אישום נגד הנערים שנפגעו בתאונה בה נהרג אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי בבנימין. עורכי הדין עדי קידר ומשה פולסקי מארגון חוננו: "כתב האישום יהפוך לכתב אישום כנגד המשטרה, מח"ש והפרקליטות שטייחו הרג נער צעיר"

אהוביה סנדק ז"ל (התמונה - באדיבות המשפחה)אהוביה סנדק ז"ל (התמונה - באדיבות המשפחה)
אא

פרקליט מחוז ירושלים דניאל ויטמן הודיע הערב (ראשון), כי יוגש כתב אישום כנגד הנערים שנפגעו בתאונה בה נהרג אהוביה סנדק ז"ל. כתב האישום יוגש מחר לבית המשפט המחוזי בירושלים.

עו"ד עדי קידר ועו"ד משה פולסקי מארגון חוננו המייצגים את הנערים, חבריו של סנדק, מסרו: "כתב האישום הזה יהפוך לכתב אישום כנגד המשטרה, מח"ש והפרקליטות שטייחו הרג נער צעיר. לצערנו, קולו של אהוביה ודמיו הזועקים מן האדמה לא הועילו. אנו סבורים שטענותינו כבדות המשקל לא התקבלו רק בשל הצורך הציבורי להכריע בין השוטרים אשר גרמו למותו של אהוביה לבין החשודים. בפינו טענות רבות נוספות, אשר אנו תקווה כי ברגע שיישמעו בבית המשפט יכריעו לטובת החשודים ויביאו להכרעה צודקת ונכונה בעניינם".

כזכור, בחודש ינואר האחרון הודיע היועץ המשפטי לממשלה דאז, אביחי מנדלבליט, על החלטתו לסגור את תיק החקירה נגד השוטרים המעורבים בפרשת מותו של סנדק במהלך מרדף משטרתי בבנימין. מנדלבליט אימץ בכך את עמדת פרקליט המדינה והמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), וקבע כי לא ניתן לייחס אחריות פלילית למי מהשוטרים המעורבים באירוע.

בנימוקים להחלטתו של מנדלבליט נטען, בין היתר, כי לפי חומר הראיות הייתה הצדקה למרדף של השוטרים אחר הרכב בו נסעו סנדק ז"ל וחבריו. עוד נטען, כי "בחומר הראיות אין ביסוס לטענה כי השוטרים ביקשו לפגוע במכוון 'לנגח' את הרכב הנמלט. גם לאחר בחינה מדוקדקת של חוות הדעת של בוחני התנועה, ובהן הבוחן מטעם משפחת סנדק, נמצא שלפי חומר הראיות לא ניתן לקבוע איזה מהרכבים סטה וגרם להתנגשות במהלך העקיפה".

בצד זאת, ביקש היועמ"ש ממפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לקיים "תהליך הפקת לקחים סדור, אשר במסגרתו גם ייבחן הצורך בשיפור או הבהרה של ההוראות המבצעיות הרלוונטיות. כך ניתן יהיה להפיק ממקרה עגום זה את מירב הלקחים, מבחינה מבצעית, וחשוב מכל – לצמצם, ככל הניתן, את הסיכון לחיי אדם ולגוף הטמון במרדפים רכובים".

תגיות:כתב אישוםאהוביה סנדק ז"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה