חדשות בארץ

בנוסף לתיק הביטחון פנים: זה המשרד הנוסף אותו דורש בן גביר

יו"ר עוצמה יהודית ידרוש את תיק החינוך, בנוסף לתיק ביטחון הפנים. במקביל, נתניהו החל הבוקר את סבב המפגשים עם חברי הקואליציה העתידית

  • י"ב חשון התשפ"ג
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר ידרוש מיו"ר הליכוד בנימין נתניהו גם את תיק החינוך, בנוסף לתיק ביטחון הפנים – כך דווח היום (ראשון) בכאן רשת ב'.

על פי הדיווח, אחד מחברי עוצמה יהודית יקבל את תיק החינוך, וכן המפלגה תגבש רפורמה שתעמיק את לימודי ההיסטוריה היהודית ולימודי המורשת בבתי הספר החילונים.

על פי הדיווח ב-ynet, בן גביר ידרוש תוספת של 6 מיליארד שקלים לתקציב המשרד לביטחון פנים, ובכך יועלה שכר השוטרים עד דרגת רפ"ק בכ-3,000 עד 4,000 שקלים. התקציב ישמש אף להוספת תחנות משטרה ולפיתוח טכנולוגיות. בסביבתו של בן גביר אומרים כי הוא ידרוש לשנות את הוראות הפתיחה באש במשטרה נגד מיידי בקבוקי תבערה: "עד עכשיו חיכו שהמחבל יזרוק את הבקבוק ואז ירו. זה הולך להשתנות".

מוקדם יותר הודיעו בן גביר וסמוטריץ' כי הם יקיימו בלוק משותף לקראת הכניסה לקואליציה. מטרת הבלוק היא, לדבריהם, "להחזיר את המשילות והבטחון האישי, לבצע את הרפורמות הנדרשות במערכת המשפט, לחזק את הזהות היהודית ותפקידים שיאפשרו השפעה כדי ליישם את דרישות המפלגות". השניים הדגישו כי "המפלגות לא יכנסו לקואליציה אחת בלי השניה. יותר מחצי מליון בוחרים בחרו בנו כדי להביא שינוי ואנו מחוייבים להם".

מפלגת דגל התורה הודיעה היום כי בהוראת מרן הגר"ג אדלשטיין, חברי המפלגה לא יכהנו כשרים. בהודעה מטעמה נאמר כי "ההחלטה האידאולוגית בעניין אי לקיחת תפקידי שרים בממשלה עומדת בעינה. חברי הכנסת של התנועה יכהנו בתפקידים בכירים אחרים, יו"ר ועדות וסגני שרים, ויילחמו בכל כוחם בנושא מצוקת הדיור, נושא החינוך ובנושאים נוספים העומדים על סדר יומה של היהדות החרדית". בשל כך, משה גפני יחזור לשמש כיו"ר ועדת הכספים. יו"ר אגודת ישראל, יצחק גולדקנופף, צפוי לשמש כשר השיכון.

יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' מעוניין באחד משני התיקים הבכירים - אוצר או ביטחון. בציונות הדתית רוצים לקבל גם את תיק המשפטים ולייעד אותו לח"כ שמחה רוטמן, אך ייתכן שהתיק יינתן לאחד מיריב לוין או אמיר אוחנה מהליכוד, ועל כן רוטמן יסתפק כתחליף בוועדת החוקה.

נתניהו החל הבוקר במפגשים עם ראשי סיעות הקואליציה העתידית, ונפגש עם יו"ר דגל התורה משה גפני, עם יו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף ועם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. בהמשך היום ייפגש עם יו"ר ש"ס אריה דרעי.

ביום רביעי השבוע יחל הנשיא יצחק הרצוג את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת, ובסיומו יודיע על המועמד שעליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה. הכנסת תושבע ב-15 בנובמבר, ונתניהו מעוניין להשביע את הממשלה בסמוך ככל האפשר להשבעת הכנסת.

תגיות:איתמר בן גבירבנימין נתניהובחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה