חדשות יהדות

שני מיליון, שלוש מאות ושלושה אלף תשע מאות ארבעים וששה קולות קראו: אוהבים מדינה יהודית!

בחירות אחרי בחירות, והכרעה לא נראתה באופק עד שמישהו העז לגעת ביהדות, ברגע ההוא קם הלב היהודי וניצח

  • י"ב חשון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בארץ ישראל קם העם היהודי, והכריז על דמותו הרוחנית, על זהותה של המדינה היהודית.

עשרים וחמש פעמים יצאו אזרחי מדינת ישראל לבחירות לכנסת, אבל הפעם, לראשונה מאז קום המדינה, הבחירות הללו לא היו רק על פוליטיקה וביטחון. הפעם השאלה הייתה האם הגוש האמוני ינצח, זה שחפץ לשמור על זהותו, על ייחודיותו, על אופייה היהודי של המדינה. הגוש שלא מתבייש בתורה שקיבל ובה כתובה זכותו על הארץ, אל מול גוש של אלו שמעדיפים לטשטש את העבר, למחוק את ההווה מהרוח, לנסות להיות עם ככל העמים.

והגוש האמוני ניצח.

היו כאן מערכות בחירות רצופות ומתישות. אט אט הלכה התקווה והייתה לייאוש. שום הכרעה לא נראתה באופק, עד שהונחה שאלת האמונה. ברגע ההוא, התאחדו הכול להצהרה אמונית, הצבעה לבורא העולם, לזהות היהודית.

לא. לא הייתה זו בעיה של מחירי חד פעמי או מס על שתיה מתוקה. לא היו אלו מחירי הדיור המטורפים או יוקר המחיה הבלתי נסבל. מה שהעיר את הבוחרים היה הרצון לקום ולהצהיר: הקדוש ברוך הוא, אנחנו אוהבים אותך!

רק אז, דווקא כשעמדו מנהיגים פוליטיים וזלזלו בכל מה שקדוש, אז כבר לא יכלו לעמוד מול זה יהודים עם לב אוהב ורגיש ולא ויתרו. זה מה שהכריע את מערכות הבחירות בניצחון ברור.

2,303,964 אזרחים הצביעו לגוש האמוני, בהם 672,769 (שש מאות שבעים ושניים, שבע מאות ששם ותשע אלף), שבחרו ברשימות ש"ס ויהדות התורה.

כי יש דבר אחד שמקפיץ את כל מי שהתורה והיהדות חשובים לו – ניסיון פגיעה בזהות הרוחנית.

זו בדיוק הסיבה שבגללה במחנה המפסיד יש מי שמפיץ כעת הפחדות מטופשות חסרות בסיס והיגיון כאילו ממחר כל הארץ תיהפך למשטר של כפייה דתית ומדינת הלכה, בה יוכרחו אי מי לקיים מצוות ועוברי עבירות יירדפו ברחובות.

גם הם מבינים שמה שניצח כאן זה הלב היהודי שאוהב את בורא עולם ולא מוכן שיצחקו על התורה שלנו. אז הם מנסים לפגוע על ידי הפחדה, בלי לזכור שעם הנצח ומי שמאמין לא מפחד.

אבל להם אנו אומרים, בואו אחים ואחיות יקרים ואהובים, בואו גם אתם להרגיש את התורה הקדושה ששייכת לכם בדיוק כמו לכל יהודי. אל תוותרו על השבת, על התפילין ועל כל היופי שאנחנו מעבירים כבר אלפי שנים מדור לדור, על מה שהביא אותנו הנה, על מה שאבותינו שמרו בכל לב ומסרו עליו את נפשם.

בואו הדליקו נרות שבת, כי הניצחון הזה יכול להיות גם זרקור עבורכם, להזכיר מה באמת פועם בתוך כל אחד מאיתנו.

ואתם, עם ישראל שבחר בטוב, תודה לכל אחד ואחת מכם שבאו והיו חלק מהקריאה ההיסטורית המרגשת בזו, קריאת הניצחון של הזהות היהודית. מי יתן שבזכות זה נראה פה רק טוב ושלום ושלווה לכולנו.

אתם הניצחון האמיתי.

אין עליכם!

תגיות:בחירותמדינת יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה