חדשות בארץ

סבב ההתייעצויות בבית הנשיא יחל ביום רביעי, נתניהו הודיע על מינוי ראשון

מנכ"ל בית הנשיא הודיע לנציגי הסיעות, כי סבב ההתייעצויות של הנשיא הרצוג יתחיל ביום רביעי הקרוב. ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, הודיע על מינויו של צחי ברוורמן לראש הסגל במשרד ראש הממשלה

הרצוג (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)הרצוג (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג יחל את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת ביום רביעי הקרוב. מנכ"ל בית הנשיא, אייל שויקי, הודיע על כך הבוקר (ראשון) במכתבים רשמיים ששלח לנציגי הסיעות.

"עם קבלת התוצאות הרשמיות של הבחירות לכנסת ה-25, ביום רביעי, יחל נשיא המדינה יצחק הרצוג לקיים סבב התייעצויות עם נציגי הסיעות שנבחרו לכנסת", אמר שויקי. "לאחריו יקיים שיח עם המועמדים המומלצים על ידי הסיעות לקבלת המנדט להרכבת הממשלה. הליך ההתייעצויות הקבוע בחוק יועבר בשידור חי מבית הנשיא, ובסיומו יודיע הנשיא יצחק הרצוג על המועמד שעליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה".

על פי הנחייתו של הרצוג, המפגשים עם הסיעות השונות יועברו בשידור חי בכל פלטפורמות המדיה השונות, וזאת מתוך רצון לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל.

על פי החוק, לרשות הנשיא מוקצים שבעה ימים מיום פרסום התוצאות הרשמיות של הבחירות – עד ה-16 בנובמבר – לצורך קיום ההתייעצויות, קבלת ההחלטה והטלת תפקיד הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת. בבית הנשיא ציינו כי ייתכן שהטלת התפקיד תיערך עוד לפני תום שבעת הימים המוקצים לכך בחוק. לפי סעיף 8 לחוק יסוד הממשלה, לרשות חבר הכנסת עליו הוטלה הרכבת הממשלה נתונים 28 ימים להשלמת המלאכה. הנשיא רשאי להאריך את התקופה ב-14 יום נוספים.

בתוך כך, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הודיע כי בכוונתו למנות את צחי ברוורמן לתפקיד ראש הסגל במשרד ראש הממשלה. ברוורמן שימש כמזכיר ממשלת נתניהו בין השנים 2021-2016. בחודשים האחרונים הוא מילא את תפקיד ראש המטה של ראש האופוזיציה נתניהו.

תגיות:יצחק הרצוגבנימין נתניהובחירות 2022צחי ברוורמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה