חדשות יהדות

הראשל"צ על תוצאות הבחירות: "התורה ניצחה"

הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף התייחס בשיעור השבועי לתוצאות הבחירות: "ברוך ה' שהיתה הצלחה לעולם התורה"

  • י"ב חשון התשפ"ג
(צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)(צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף התייחס אמש (מוצאי שבת) בשיעורו השבועי לתוצאות הבחירות. בדבריו הודה הראשל"צ לכל הפעילים והמצביעים, שהביאו את תנועת ש"ס להישג משמעותי ביותר של 11 מנדטים. "אנחנו צריכים לקרב את כל הציבור, לא חס ושלום לזרוק אותם למזבלה, חלילה. צריך לקרב אותם, גם את הקצינים וגם את החילונים, להראות להם את היופי של התורה", הדגיש הראשל"צ.

"יש עכשיו הרבה דברים לתקן", אמר הרב הראשי. "אנחנו ראינו ברבנות הראשית בשנה האחרונה מה שקלקלו בעניין של הכשרות, האכילו נבלות וטרפות לעם ישראל, זה כפשוטו. דבר ראשון, צריך לתקן את הדבר של הכשרות".

הראשל"צ התייחס לנושא הגיור, ואמר כי זהו הדבר הראשון שיש לטפל בו: "צריך לטפל בדבר הזה שיהיה כל המערך של הגיור על פי ההלכה. לחזור בחזרה, להחזיר עטרה ליושנה".

עוד הסביר הרב יוסף כי יש להרחיב את סמכויות דייני בתי הדין: "צריך להחזיר את העניין של בתי הדין שיוכלו לדון ב'חושן משפט', לא ייתכן דבר כזה, צריך לעשות תקנה שהדיינים ידונו גם ב'חושן משפט'".

הרב יוסף דיבר בחריפות על גזירות הממשלה היוצאת: "עכשיו, בשנה האחרונה, כמה סבלו תלמודי התורה. אני יודע - יחד עם אריה - טיפלנו בנושאים האלו, בכל הקיצוצים שהם עשו. גם בתקציבים של האברכים - הורידו, צריך להחזיר את זה כפל כפליים. יש הרבה ציפיות. גם על התחבורה ציבורית בשבת. יש לכם הרבה העבודה", פנה הראשל"צ ליו"ר ש"ס אריה דרעי שישב לצידו. "עבודה גדולה יש. אחרי כל המהפכה ומה שהם עשו. ב"ה שהייתה הצלחה של עולם התורה. התורה ניצחה וצריכים לנצל את הדבר הזה".

תגיות:אריה דרעיהראשון לציון רבי יצחק יוסףתנועת ש"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה