חדשות יהדות

עולם התורה והקירוב התעטף באבל: הגאון רבי חיים וואלקין זצ"ל

הגאון רבי חיים וואלקין, משגיח בישיבת 'עטרת ישראל' ונשיא מוסדות הקירוב 'שובו' הסתלק לבית עולמו, כשהוא בן 77

  • י"ב חשון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אבל כבד: לפנות בוקר (ראשון) נפטר לבית עולמו המשגיח הגאון רבי חיים וואלקין זצ"ל, כשהוא בן 77 שנה. הרב התמוטט בביתו בשבוע שעבר ביום רביעי בערב. כוחות ההצלה ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות והוא פונה לבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים שם נלחמו הרופאים על חייו, אך למרבה הכאב, המשגיח נפטר.

הלווייתו תתקיים הערב בשעה 19:00 מביתו רחוב קאסוטו 7 בשכונת בית וגן בירושלים, להר המנוחות, שם ייטמן למנוחת עולמים.

הרב זצ"ל נולד בשנגחאי שבסין בד' תשרי תש"ו לאביו, הגאון רבי שמואל דוד וולאקין זצ"ל, שהיה מתלמידיו של מרן ה'חפץ חיים', ממנהיגי ועד ההצלה של יהדות אירופה, ומראשי הקהילה שנמלטה לשנגחאי. יחד עם תלמידי ישיבת מיר, נמלטה משפחת וואלקין מצפורני הנאצים לשנגחאי הרחוקה, שם התפרסם אבי המשפחה בזכות טיפולו המסור והאכפתי בפליטים.

בשנת תש"ו, עם תום מלחמת העולם השניה, עזבה משפחת וואלקין את סין והשתקעה בארצות הברית. רבי חיים זצ"ל היה תלמידו של הגאון רבי יצחק הוטנר בישיבת "רבינו חיים ברלין" שבברוקלין.

לאחר נישואין עלה לירושלים והפך לתלמידו המקורב של ראש ישיבת מיר מרן הגאון רבי חיים שמואלביץ זצ"ל. בהמשך התמנה לכהן בישיבת "אש התורה" בעיר העתיקה בירושלים. בהמשך עבר לפתח תקווה וכיהן כמנהלה הרוחני של ישיבת "אור ישראל".

בתקופה זו יצא בגלוי עם רבה של העיר הגאון רבי ברוך שמעון סלומון זצ"ל להפגין נגד פתיחת קולנוע היכל בשבת. הרב סלומון והרב וואלקין הואשמו בהתקהלות בלתי חוקית ונגזר עליהם מאסר על תנאי בפתח תקווה נערכו אז הפגנות נגד העמדתם לדין.

לאחר פטירתו של המשגיח הנודע הגאון רבי מאיר חדש זצ"ל, התמנה הרב וואלקין למשגי בישיבת "עטרת ישראל". הרב זצ"ל פיתח את שיטתו המוסרית של רבו, הגר"ח שמואלביץ זצ"ל, תוך דגש על יחס אישי לכל תלמיד. הוא הנהיג 'ועדים' פרטיים קצרים לקבוצות המונות 6–8 תלמידים בביתו. המשגיח היה נודע ברגישותו ובהארת פניו המיוחדת.

המשגיח היה מוסר שיחות בפני תלמידות בית יעקב, וכן שיעורים בשפה האנגלית. תחת הנהגתו נפתח בטורונטו שבקנדה תלמוד תורה לבנים. הרב זצ"ל כיהן כנשיא רשת הקירוב 'שובו' וכנשיא מוסדות הקירוב 'כנסת ישראל'.

בשביל מה לחיות אם בסוף מתים? צבי יחזקאלי נפגש עם הרב דניאל כהן לשיחה אמיתית ונוקבת על התחלה וסוף, לידה ומוות:

תגיות:ברוך דיין האמתהרב חיים וואלקין זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה