חדשות בארץ

איראן מודה שסיפקה מל"טים לרוסיה, טראמפ מתכנן לחזור | סיכום חדשות השבת

שיפור נוסף במצבה של הנערה תמר אהרון שנפצעה מירי בראשה בקריית ארבע, מנהיגים מרחבי העולם מברכים את נתניהו, תיק החקירה נגד ח"כ בן גביר צפוי להיגנז. כל מה שחשוב לדעת

אא

שר החוץ של איראן, חוסין אמיר עבד אל-להיאן, הודה היום (שבת) לראשונה, כי ארצו העבירה מל"טים מתוצרתה לרוסיה. דבריו נאמרו על רקע דיווחים רבים בתקופה האחרונה על שימוש שעשה צבא רוסיה במל"טים איראניים לשם תקיפת יעדים באוקראינה. הבכיר האיראני טען, עם זאת, כי המל"טים הועברו לרוסיה לפני פרוץ המלחמה בינה לבין אוקראינה.

ראש הממשלה הנבחר, בנימין נתניהו, שוחח אתמול עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס ועם ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי, שבירכו אותו על ניצחונו בבחירות. נתניהו אמר להם, כי יפעל יחד איתם בשיתוף פעולה על מנת לחזק את היחסים בין המדינות.

הראשון לברך את נתניהו היה ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן. בין המברכים הנוספים: ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס, קנצלר אוסטריה קארל ניהאמר, ראש ממשלת רומניה ניקולאיה צ'וקה ונשיא גואטמלה אלחנדרו ג'יאמטיי. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין טרם הגיבו על תוצאות הבחירות בישראל.

מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, שוחח אתמול עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "חזרתי על המחויבות שלנו לפתרון שתי המדינות", כתב בטוויטר, "והדגשתי את הצורך של כל הצדדים להרגיע בדחיפות את המצב בגדה המערבית". הבכיר האמריקני שוחח גם עם ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, ושיבח את ישראל על "הבחירות החופשיות וההגונות".

במצבה של הנערה תמר אהרון, שנפצעה מירי בראשה בקריית ארבע, חל שיפור נוסף. מבית החולים הדסה עין כרם בו היא מאושפזת נמסר עם צאת השבת כי "לאחר ששבה לנשום בכוחות עצמה, היום היא כבר ערה לחלוטין, מתקשרת עם משפחתה ועם הצוות הרפואי ביחידה לטיפול נמרץ ילדים". משפחתה של הנערה מבקשת להמשיך ולהתפלל לרפואתה השלמה של תמר בת נירה.

ראש מועצת קריית ארבע-חברון, אליהו ליבמן, מסר: "אנחנו דורשים להחזיר את הביטחון לתושבים, לצאת למבצע שיחסל את הטרור הערבי ויכריע את כוונות המחבלים להזיז אותנו מכאן".

תיק החקירה נגד יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, בפרשת שליפת האקדח בחניון בתל אביב צפוי להיגנז בקרוב. על פי הדיווח ב"גלובס", פרקליטות מחוז תל אביב המליצה לפני כשבועיים לפרקליט המדינה וליועצת המשפטית לממשלה לגנוז את החקירה, שנפתחה בעקבות התיעוד בו נראה בן גביר מתעמת עם מאבטחים ערבים בגני התערוכה בתל אביב ושולף אקדח. האירוע התרחש בדצמבר 2021, ובן גביר טען כי שלף את אקדחו האישי מתוך הגנה עצמית לאחר שהמאבטחים איימו עליו והתקרבו לעברו.

נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, מתכוון להכריז על ריצה לנשיאות בבחירות 2024. על פי דיווחים בתקשורת האמריקנית, ההכרזה צפויה באמצע החודש.

תגיות:איראןאנתוני בלינקןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה