חדשות בארץ

מרב מיכאלי נגד לפיד: "חיסל את מרצ וביקש למחוק את מפלגת העבודה"

בהצהרה לתקשורת סירבה יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, לקבל אחריות על מפלת מפלגתה והתרסקות מרצ בבחירות ותקפה את ראש הממשלה יאיר לפיד: "מי שהיה אחראי לנהל את הקרב הזה – ניהל אותו לא טוב". בשמאל הגיבו במתקפה על דבריה

לפיד (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)לפיד (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, הגיבה הערב (חמישי) לראשונה על תוצאות הבחירות. בהצהרה לתקשורת התייחסה מיכאלי למפלה של מפלגתה, שקיבלה ארבעה מנדטים בלבד, ולהתרסקותה של מרצ אל מתחת לאחוז החסימה.

"חיכיתי וקיוויתי לראות את מרצ עוברת את אחוז החסימה", אמרה מיכאלי. "לצערי זה לא קרה, והמפלגה האחות שלנו לא תהיה בכנסת הבאה. אני מזדהה עם תחושות התסכול והאכזבה. מדובר באכזבה ברמה הכי אישית שיש".

מיכאלי, שלפני הגשת הרשימות דחתה על הסף את הפניות לאיחוד בין העבודה ומרצ במרוץ לכנסת, סירבה לקבל עליה את האחריות למפלה של השמאל ותקפה את ראש הממשלה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "התוצאה היא קשה. היה פה קרב, והקרב נוהל לא טוב. מי שהיה אחראי לנהל את הקרב הזה – ניהל אותו לא טוב".

"לפיד לא הצליח אפילו להביא הסכם עודפים לליברמן ולמפלגות הערביות", המשיכה מיכאלי ותקפה. "לא הייתה שום סיבה שהעבודה ומרצ לא יעברו ויצליחו. ראינו את זה בבירור בסקרים אחרי שהוגשו הרשימות ובכל הסקרים מאז. אבל יש עתיד עבדו נגד מרצ והעבודה במהלך כל הקמפיין, ובמיוחד ביום הבחירות".

"כבר שנים שמפלגות הימין מנסות לחסל את מפלגות השמאל הציוני, זה לא דבר חדש. הדבר החמור שקרה בבחירות האלה הוא שהמפלגה המרכזית בגוש ניהלה קמפיין חסר אחריות וקראה להצביע רק לה על חשבון המפלגות האחרות. לפיד עשה קמפיין שקרא להצביע למפלגה הגדולה. זה מה שהפיל וחיסל את מרצ, זה מה שכמעט וחיסל את העבודה. יומיים לפני הבחירות הוא אמר שלמפלגת העבודה אין זכות קיום, הוא ביקש למעשה למחוק אותה. אבל למפלגת העבודה יש זכות קיום, והיא תוכיח זאת ביתר שאת בכנסת הקרובה".

דבריה של מיכאלי זכו לתגובות חריפות בשמאל. איציק שמולי, השר וחבר הכנסת לשעבר ממפלגת העבודה, תקף: "המון מלל חסר משמעות שנועד לכסות על אמת אחת פשוטה וכל כך הרבה ניתוק וחוסר מודעות. ההזיות של מרב על ראשות ממשלה הן שריסקו את הגוש והטביעו את מרצ מתחת לאחוז החסימה".

יאיר (יאיא) פינק, מועמד מספר 7 במפלגת העבודה, הגיב אף הוא בביקורת: "מנהיגים טועים. מנהיג או מנהיגה אמור לדעת לקחת אחריות ולא להאשים אחרים שטעו. אמנם אני רק 7 ברשימה, אבל אם לא אומרים אז אגיד: עשינו טעות שלא הצלנו את מרצ וצר לי על כך".

השרה קארין אלהרר מיש עתיד תקפה: "להיות אישה חזקה זה לעמוד מאחורי הטעויות שלך". השרה אורנה ברביבאי, אף היא מיש עתיד, כתבה: "מיכאלי, במקום להיות חלק מהמאבק בקואליציה מסוכנת, את תוקפת את מי שהושיט לך יד וסירבת. קחי אחריות על כשלונך".

חבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד כתב: "צריך להסביר למרב מיכאלי מה זה בחירות. ולא שכחנו את סירובה היהיר לא להתאחד עם מרצ. בבחירות הבוחרים מצביעים עבורך או לא מצביעים עבורך, בהתאם להשקפתם. יש עתיד לא עבדה נגדה. פעלנו נגד גוש נתניהו. הבוחרים הצביעו יש עתיד כי הם מזדהים עם יש עתיד. כדאי למיכאלי לכבד אותם ולקחת אחריות".

מוקדם יותר התייחסה יו"ר מרצ זהבה גלאון לתבוסת מפלגתה בבחירות. "זהו רגע מאד קשה עבורי, ועבור החברים שלי במרצ", אמרה בסרטון לתומכי המפלגה. "תוצאות הבחירות הן אסון למרצ, אסון למדינה, וכן – גם אסון אישי לי".

"כמה ימים לפני הבחירות, כשידעתי כבר שהסכנה למרצ גדולה ומוחשית, חלף לי בדיוק הסיוט הזה בראש. של כנסת שתהיה ריקה ממרצ. שהמפלגה של כהנא בתוך הכנסת, והמפלגה של אלוני ושריד – לא". בשביל זה עשיתי מה שמעולם לא חשבתי ששוב אעשה – חזרתי לפוליטיקה מתוך תקווה להציל את מרצ ואת המחנה. דחפתי לאיחוד עם מרב מיכאלי, ובימים האחרונים התרעתי מספר פעמים בפני ראש הממשלה יאיר לפיד והתרענו בפני אנשיו שהם משחקים באש, ושאם לא ניזהר, לא רק מרצ, אלא המחנה כולו ישלם את המחיר".

"לצערי, הבוחרים שלנו קנו את קמפיין 'המפלגה הגדולה' והעדיפו לחזק את יאיר לפיד מול ביבי", הוסיפה גלאון. "בגלל שלקחתי על עצמי את המשימה הזאת, אני רוצה להגיד את זה הכי ברור –  האחריות היא כמובן גם עליי".

תגיות:יאיר לפידזהבה גלאוןמרב מיכאליבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה