חדשות בארץ

המתח גובר: האם המעטפות הכפולות יסייעו למרצ לצלוח את אחוז החסימה?

כ-500,000 קולות במעטפות כפולות החלו להיספר הבוקר. האם למפלגת מרצ יש סיכוי להיכנס לכנסת הבאה?

  • ח' חשון התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ספירת המעטפות הכפולות מבתי הסוהר, בתי החולים והקלפיות הנגישות החלו היום (רביעי), אך ספק רב אפ למרצ, המפלגה שרואה את אחוז החסימה מלמטה, יש מה לבנות עליהן. ניתוח של מערכות הבחירות הקודמות מלמד כי הציונות הדתית ומפלגת העבודה עשויות להתחזק מקולות החיילים, החולים והאסירים, ולא דווקא מרצ.

ד"ר אור ענבי ופרופסור עופר קניג מהמכון הישראלי לדמוקרטיה העריכו בשיחה ל-ynet כי ייתכן שקולות אלה ישנו במקצת את מפת המנדטים. להערכתם, ועל סמך התוצאות בבחירות 2021, שיעור המצביעים למפלגת הציונות הדתית הינו כפול ביותר מרבע משיעור המצביעים לה במפלגות הרגילות. בנוסף, המעטפות הכפולות הכילו גם שיעור הצבעה גבוה יחסית למפלגת העבודה.

נכון לעכשיו, לאחר ספירת 97% מהקולות, למפלגת מרצ חסרים כ-30,000 קולות כדי להיכנס לכנסת. בבחירות 2021, שיעור ההצבעה של המפלגה במעטפות חיצוניות היה 4.79% לעומת 4.53% במעטפות רגילות. כך שאם האחוזים יהיו זהים גם הפעם, הדבר לא מנבא טובות למפלגה הנלחמת על כל קול.

לאחר ספירת 97% מקולות המצביעים בבחירות לכנסת ה-25, גוש הימין-חרדים בהובלת בנימין נתניהו זוכה ל-65 מנדטים מול 55 לגוש השמאל והמפלגות הערביות.

חלוקת המנדטים בשלב זה: הליכוד – 31, הציונות הדתית – 14, ש"ס – 12, יהדות התורה – 8. יש עתיד – 24, המחנה הממלכתי – 12, ישראל ביתנו – 5, רע"מ – 5, חד"ש-תע"ל – 5, העבודה – 4. מרצ ובל"ד מתחת לאחוז החסימה.

לצפייה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-25, לחצו כאן.

תגיות:אחוז החסימהבחירות 2022מרצ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה