חדשות יהדות

הרב זילברשטיין על הבחירות: "חייבים להילחם נגד המשטינים"

הרב יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, דיבר לאחרונה על החובה ללכת לבחור, ואמר "חייבים להתאחד ולהילחם כאיש אחד בלב אחד נגד כל המשטינים"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הרב יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, דיבר בראיון לביטאון 'קול ברמה' על החשיבות ללכת ולבחור בבחירות הקרובות, למען קידוש השם שיקרה אם המפלגות המייצגות את התורה יבחרו.

"כיוון שכל העולם כולו עוקב בדריכות אחר כל מה שנעשה בארץ ישראל, וכל מה שמתהווה כאן זוכה לתהודה גדולה מאוד בכל רחבי תבל, הרי שאם נזכה להצליח במערכה שלפנינו, אין לשער ואין לתאר את מידת קידוש השם העצום שייגרם מכך. כאשר גויי הארצות ישמעו על ניצחון התורה הם גם יבינו שכל כלי יוצר עלייך לא יצלח, וכל מי שמנסה לפגוע בתורה סופו ליפול, ולהפוך לדיראון עולם.

"כאשר יהודי משליך פתק למפלגה חרדית, כל אחד כפי הוראת רבותיו, הרי מלבד עצם העובדה שבכך הוא מסייע באופן ישיר לשלטון התורה בארץ ישראל, הוא גורם בכך לקידוש השם בכל העולם כולו.

"הגויים מתעניינים כיום בתורת ישראל, והמאורעות החולפים עלינו בכל הגזרות נותנים להם להבין שתורה זו יש בה סגולות שאין באף תורה אחרת. מגיעות אלינו שאלות מכל קצווי תבל, ובהן גם שאלות של גויים, המבקשים לדעת את צפונותיה של התורה הקדושה. השאלות שלהם מנוסחות ביראת כבוד, ביודעם ובהכירם שלא מדובר באיזושהי תזה מתמטית או פיסיקלית, שהיום כאן ומחר נשללת על ידי כל המדענים. הם יודעים היטב שתורת ישראל היא תורת נצח, שניתנה על ידי ה' ועוברת מדור לדור. גם רופאים גויים בבתי החולים בארץ ובחו"ל מתעניינים רבות בפסקי הלכותיה של תורתנו הקדושה בענייני רפואה ומבקשים להגיע למיצוי העניין, וחוקרים כל פרט ופרט בהלכות אלו, מתוך הבנה שכל מילה בתורה היא אמת לאמיתה, בניגוד לכל ה'מחקרים' וה'גילויים' המתפרסמים אצלם חדשות לבקרים.

"ולכן, כשהאומות הללו ישמעו על ניצחונה של היהדות החרדית בבחירות תתחזק אצלם ההכרה בחוסנה ובערכה של התורה, והקידוש השם שייצא מכך יפאר את כתרו של אבינו שבשמים באבנים טובות ומרגליות.

 

אחדות כנגד המשטינים

לאחר מכן דיבר הרב זילברשטיין על החובה להתאחד ולממש את חובת ההצבעה ביום הבחירות: "הרצון לקדש שם שמים צריך גם לחייב אותנו להתאחד ולהילחם כאיש אחד בלב אחד נגד כל המשטינים למיניהם, ולהציב נגד עינינו את קידוש השם כמטרה ומשימת על, יותר מכל דבר אחר. יותר מכל תקופה אחרת אנחנו מחויבים לדאוג לקידוש השם. לא בכל יום ניתנת לנו זכות שכזו, כשבאמצעות מעשה קל של הטלת פתק לקלפי אנחנו מכריזים על מלכות ה', ומקדשים שם שמים ברבים".

אני מעדיף לא ללכת להצביע – יש בעיה עם זה? הרב זמיר כהן עם תשובה קריטית:

 

להתפלל על הצלחת הבחירות

הרב מדגיש על חשיבות התפילה להצלחת הבחירות לטובת המפלגות החרדיות, "דווקא היום, כשספינים דרמטיים מתרחשים כמעט על בסיס יומי, והתהפוכות הפוליטיות נותנות את אותותיהן במפתיע במרחב הציבורי, דווקא כאשר הממשלות והאישים, ההחלטות והחוקים, מתחלפים במהירות שלא נראתה מעולם, זו העת לשפוך שיח לפני בוראנו, ולבקש מאיתו שהכול יתהפך עלינו לטובה, מהרגע להרגע, לישועה והצלה".

לשאלה כיצד יש להתפלל על כך משיב הרב "הכי פשוט שיש. תוציא את מלות התפילה כפי שאתה מכיר, כפי שאתה מדבר עם העומד ומשיח מולך, "אנא ה', בעבור אבותינו שבטחו בך, תעזור לנו לראות את שמך מתקדש ומתהלל בחוצות, ותסייע לנו מול כל העומדים עלינו להשפילנו. אנחנו לא צריכים לתת לך עצות, אבינו שבשמים, כיצד להוציא אותנו בבחירות הבאות כמנצחים, ולגרום בכך לקידוש שמך הגדול והנורא. בכוחך הגדול ובזרועך הנטויה הינך יכול להזיז את כל ענייני העולם, ולתת ביד מי שצריך לתת את ההחלטה הנכונה לפעול לכאן או לכאן, כדי שהגורל יעלה בטוב, ונזכה לראות עוד ועוד יהודים הבאים לעשות כולם אגודה אחת עם קהל היראים".

ממשיך הרב ומדגיש "עיקר התפילה והבכי שלנו צריכים להיות על כבוד שם שמים המתחלל כאשר עם ישראל נמצא במצב רוחני כה ירוד, ושומרי המצוות נתונים תחת מתקפה שכמותה לא היתה מעולם. הבה נבכה כולנו ונשתתף בצערו של הקב"ה על הבנים שלו, אחינו-בשרנו שתעו מן הדרך ואינם הולכים במסילה הנכונה.

"עצם התפילה המתמקדת בכבוד מלכותו של השם יתברך היא זכות עצומה, שהרי בכך אנחנו מוכיחים עד כמה אכפת לנו הדבר, וכמה כואב לנו על חילול השם בראש כל חוצות. גם פרק תהלים אחד, דמעה אחת ויחידה, יכולים לשנות את המערכה מקצה לקצה. אמונה זו ליוותה את העם היהודי בכל הדורות. נרעיש עולמות בתפילותינו לראות בקידוש שמו הגדול, עד שיאמר כל אשר נשמה באפו ה' אלוקי ישראל מלך", מסכם הרב.

על רקע החשש בגוש הימין-חרדים משיעורי הצבעה נמוכים בבחירות, עלה לרשת סרטון המסכם את צעדי ממשלת בנט-לפיד בשנה האחרונה: "ממשלת ההרס כמעט החריבה בשנה אחת את המדינה היהודית". צפו:

 

הרב ירון אשכנזי: "יום הבחירות הולך לקבוע את כל עתידנו". צפו במסר העוצמתי:

תגיות:הרב יצחק זילברשטייןבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה