חדשות בארץ

מרצ מסרבת לאפשר לערוץ 14 לשדר ממטה המפלגה. כיצד הגיבו בערוץ?

לערוץ 14 נמסר ממרצ כי אין לו אישור להציב עמדת סיקור במטה הבחירות של המפלגה. ערוץ 14: "פגיעה בחופש העיתונות, בחופש הביטוי ובעיקרון השוויון"

  • ה' חשון התשפ"ג
גלאון (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)גלאון (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

מפלגת מרצ מסרבת לאפשר לערוץ 14 לשדר מהמטה שלה ביום הבחירות. בערוץ איימו בתגובה בנקיטת צעדים משפטיים נגד המפלגה.

בערוץ 14 קיבלו, יחד עם כל כלי התקשורת, הזמנה לסיור מקדים במטה הבחירות של מרצ. לטענת הערוץ, כאשר נציג מטעמם יצר קשר עם דוברות מרצ כדי לתאם את הסיור, נאמר להם כי "ערוץ 14 אינו מאושר להציב עמדת סיקור במטה הבחירות של מרצ".

במכתב שנשלח היום (ראשון) על ידי ערוץ 14 ליו"ר מרצ, זהבה גלאון, צוין כי בכוונת הערוץ לנקוט בצעדים משפטיים נגד המפלגה: "על פי כל דין, מרצ אינה רשאית למנוע מערוץ 14 מלסקר את הנעשה במטה הבחירות של מרצ ביום הבחירות, בדיוק באותו אופן שמרצ מאפשרת ליתר ערוצי הטלוויזיה ואמצעי התקשורת לקיים את הסיקור. בסירובה של מרצ יש משום פגיעה בחופש העיתונות, בחופש הביטוי, בעיקרון השוויון, אפליה פסולה, ופגיעה בזכותם של צופי ערוץ 14 לקבל סיקור מלא של כל הנעשה במערכת הפוליטית ביום הבחירות".

גלאון מסרה בתגובה כי "ערוץ התעמולה 14 יכולים להעביר את התעמולה שלהם מכל מקום אחר במדינה. מרצ עסוקה בדבר אחד בלבד – להפיל את האסימון שאם מרצ לא עוברת, נתניהו בן גביר וסמוטריץ' יבטלו את הדמוקרטיה בישראל".

מנכ"ל ערוץ 14, איתי וולמן, מסר כי הערוץ "יפעל בכל הכלים המשפטיים למנוע אפליה והדרה של עיתונאי הערוץ מלסקר את החדשות ולהביא את מלוא האינפורמציה לצופיו הרבים".

איש ערוץ 14, ינון מגל, הגיב בטוויטר בהומור: "זהבוש, ערוץ 14 ישדר מכל מקום רלוונטי. על אפך ועל חמתך נשדר גם ממטה מרצ, למרות שלא בטוח שהוא יהיה רלוונטי".

תגיות:זהבה גלאוןמרצהתקשורת הישראליתערוץ 14בחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה