חדשות יהדות

זעקת הנכה מרמת גן: "לא יכול להגיע לתפילות בבית הכנסת. אין נגישות"

מתפלל מבוגר שמרותק לכיסא גלגלים טוען כי בית הכנסת שבו התפלל כל חייו, אינו מונגש ואינו מתאים לצרכיו. איך הגיבה העירייה?

אא

אשר רפאל, תושב רמת גן בן 90 שהיה מתפלל במשך שנים בבית כנסת שנמצא בחצר - מצר על כך שמצבו הנוכחי אינו מאפשר לו להגיע להתפלל בבית הכנסת. לדבריו, נהג להגיע לבית הכנסת בכל ליל שבת, בשבת ובחג, אולם כעת נבצר ממנו  להגיע בשל העובדה שהוא מרותק לכיסא גלגלים. 

"זה לא נשים שבן אדם שומר מסורת ותפילות, שנהג לבקר בבית הכנסת בלילות שבת, בשבתות ובחגים - לא יכול להתפלל בגלל חוסר נגישות", הוא אומר בראיון ל'מעריב'. "בליל שמחת תורה לא יכולתי להיכנס לבית הכנסת ברחוב ביאליק 37. בשמחת תורה מתפללים בבית הכנסת ברחוב אלימלך הרימו אותי עם כיסא הגלגלים, כדי שאוכל להיכנס".

לא רק בבית הכנסת הספרדי ברחוב הנגיד, שבו התפלל שנים ואף שימש כגזבר, אין נגישות. גם בבתי כנסת אחרים בעיר לדבריו, בעייתי להיכנס עם כיסא גלגלים מבלי להטריח את המתפללים במקום להרים אותו. 

זו הסיבה שבשנים האחרונות, מפאת חוסר נעימות להטריד את המתפללים, נמנע מלהגיע לתפילות. "אני מבקש שבתי הכנסת יהיו נגישים עבור כולם. צריך לדאוג לכלל הציבור", הוא מזדעק.

בתו, אורלי סעדון, טוענת כי מבחינת העירייה אין מדובר בהשקעה גבוהה מדי, וכי היא "מקווה שהעירייה תיתן תקציב כדי שבית הכנסת ימשיך להיות בית התפילה של כולם".

תגובת עיריית רמת-גן: "אנו פועלים ברגישות יתרה בנושא הנגישות. נושא בתי הכנסת מורכב כיוון שרוב בתי הכנסת הוקמו לפני עשרות שנים על קרקעות עירוניות, בהסכמי חכירה כאלה ואחרים. על פי חוק הנגישות, במקרה של חכירה מעל 25 שנה - על המחזיק ומפעיל המקום חלות כל חובות ההנגשה. כל בתי הכנסת בעיר מתוקצבים על ידי העירייה לטובת שיפוצים ותיקון ליקויי בטיחות, ובכלל זה הנגשת המקום".

תגיות:זעקהבתי כנסתנכיםרמת גןתופעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה