חדשות בארץ

פרטים חדשים על המבצע הלילי: מכה אנושה לתא הטרור "גוב האריות"

מידע מודיעיני מדויק הביא את כוחות הביטחון לדירה. לוחמי הימ"מ והשב"כ פוצצו את הדירה וירו בחמושים. כוחות לוחמים של שב"כ, ימ"מ וצה"ל ניהלו חילופי ירי עם עשרות חמושים במרחב

  • ל' תשרי התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פרטים חדשים נחשפים על המבצע המשותף של צה"ל שב"כ וימ"מ הלילה (שלישי) בשכם: ארגון הטרור "גוב האריות" ספג מכה קשה, ומעבדת המטענים שלו פוצצה לחלוטין. המבצע נוהל מחפ"ק המבצעים המיוחדים של השב"כ במרכז הארץ, ונכחו בו ראש השב"כ רונן בר והרמטכ"ל אביב כוכבי, שניהלו את המבצע לצד בכירים נוספים.

מעבדת המטענים מוקמה בדירת מסתור בלב הקסבה. מדירה זו יצאו חברי הארגון לבצע פיגועים, ושם הם ייצרו את מטעני הנפץ. מידע מודיעיני מדויק הביא את כוחות הביטחון לדירה. לוחמי הימ"מ והשב"כ פוצצו את הדירה וירו בחמושים. המחבל וודיע אל-חוח, אחד ממייסדי הארגון שהוגדר על ידי צה"ל כ"ראש תשתית הטרור גוב האריות" חוסל בפעילות. במבנה היו מטענים שפוצצו עם חומרי נפץ וטילי כתף מסוג מטאדור. במתחם היה חמ"ל של "גוב האריות" שממנו צפו המחבלים בכוחות הביטחון ממצלמות אבטחה שמוצבות ברחבי שכם.

ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר על חמישה הרוגים פלסטינים ו-21 פצועים שפונו לבית החולים, בהם ארבעה במצב קשה. הפלסטינים הכריזו על יום זעם הכולל שביתה כללית. במערכת הביטחון העלו את הכוננות, מחשש לפיגועי נקמה שיתקיימו על ידי חברי הארגון ביממה הקרובה.

צה"ל העלה לאוויר מל"טים חמושים מסוג "זיק" אך לא היה בהם צורך, והם לא הופעלו. בניגוד לדיווחים, לא התנהלו קרבות מול מנגנוני הביטחון הפלסטיני בשכם, והם עודכנו לאחר כניסת הכוחות לתוך העיר.

צה"ל פרסם הבוקר הודעה מיוחדת על המבצע, שבה הודיע רשמית על חיסול "ראש תשתית הטרור גוב האריות בשכם". לפי ההודעה, "לוחמי צה"ל, שב"כ וימ"מ פשטו הלילה על דירת מסתור בקסבה של שכם אשר שימשה כמעבדת מטענים של פעילים מרכזיים בתשתית הטרור "ערין אלוסוד" (גוב האריות). בעקבות מידע מודיעיני מדויק של שב"כ, הכוחות התמקמו בעיר שכם כשהם ערוכים ופרוסים במגוון אמצעים, בהם כוחות צלפים וטילי כתף. במהלך הפעילות הופעלו אמצעים שונים לעבר המבנה השייך לתשתית, וכוחות לוחמים של שב"כ, ימ"מ וצה"ל ניהלו חילופי ירי עם עשרות חמושים במרחב.

"במהלך הפעילות, סוכל ודיע אלחוח, בן 31, תושב הקסבה בשכם, שהיה היעד המרכזי של המבצע. אלחוח עמד בראש קבוצת גוב האריות, תשתית טרור אשר אחראית לשורת פיגועים וניסיונות טרור לעבר יעדים ישראלים. כמו כן, אלחוח היה אחראי על ייצור מטעני צינור והשגת אמצעי לחימה בעבור התשתית". 

שר הביטחון בני גנץ אמר בעקבות הפעולה בשכם: ''אין ולא יהיו ערי מקלט לטרוריסטים. נמשיך לפעול מול כל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן שיידרש''.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הוסיף: "שבחים לכוחות ימ"מ, צה"ל ושב"כ על פעולה נחושה, מקצועית ובתנאים מורכבים מאוד הלילה בשכם, שהשמידה תשתיות טרור פלסטיני ופגעה במחבלים שאחראים על פיגועים ותכננו פיגועים נוספים. מדינת ישראל תמשיך ליזום, לתקוף ולהפתיע את המחבלים - אלו שמבצעים ואלו ששולחים אותם - בכל מקום ובכל זמן, ותדע לפגוע בהם. יידע כל מי שמאיים על ביטחונם של אזרחי ישראל, כי דמו בראשו".

מפלגת בל"ד פרסמה הודעת גינוי לפעולה בשכם: "מגנים את פשע המלחמה והטרור נגד הפלסטינים, קוראים לסיום המצור על שכם''.

ח"כ סמי אבו שחאדה, יו"ר רשימת בל"ד, הגדיר את הפעילות כ"פשע מלחמה": "מה שקרה הלילה בשכם הוא פשע מלחמה וטרור לכל דבר. לפיד וגנץ מובילים את האזור להסלמה מתוך רצון להרוויח עוד קולות בבחירות, ככה בדיוק נראית ממשלת "השינוי". אנחנו קוראים לסיום המצור האלים על שכם והטרור שמופעל על התושבים. נמשיך לפעול להקמת מדינה פלסטינית וסיום משטר הכיבוש והעליונות היהודית".

תגיות:צה"למחבליםשכםטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה