חדשות בארץ

במוצ"ש הקרוב: ישראל עוברת לשעון חורף. כל הפרטים

בלילה שבין שבת לראשון יש להזיז את השעון מהשעה 2:00 אחורה לשעה 1:00. מתי חוזרים לשעון קיץ, ומתי הונהגה החלפת השעונים לראשונה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במוצאי השבת הקרובה, בלילה שבין שבת לראשון, 30 באוקטובר, תעבור מדינת ישראל לשעון חורף. ההחלפה תתבצע בשעה 2:00, כאשר כל השעונים יועברו שעה אחת אחורה, ל-1:00.

שעון החורף יסתיים אור ליום שישי, 24 במרץ 2023.

שעון הקיץ האחרון נמשך 210 יום. לדברי מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש, "שעת האור הנוספת בשעון הקיץ הארוך תרמה לאזרחי המדינה, לכלכלה ולמסחר".

רובם של הטלפונים מעדכנים אוטומטית את השעה.

רכבת ישראל מעדכנת שבעקבות כניסת שעון החורף, החל מ-5.11.22 תוקדם שעת תחילת פעילות הרכבות במוצאי השבת, והן יחלו לפעול בשעה 19:30 במקום בשעה 21:00.

בשנת 2013 עודכן "חוק קביעת הזמן". על פיו, ביום ראשון האחרון של חודש אוקטובר מזיזים את השעון בישראל שעה אחת אחורה. הזזת השעון מסמנת גם את חילופי העונות ומזג האוויר שמתקרר, ומשמעותה המיידית היא זריחה של השמש מוקדם יותר - ושקיעתה מוקדם יותר בהתאם.

בשנת 1784 כתב בנג'מין פרנקלין, שהיה אז שגריר ארצות הברית בצרפת, לעיתון The Journal of Paris, והציע לצרפתים הצעת ייעול: במקום לקום מאוחר ולהישאר ערים בלילה, כדאי לקום עם הזריחה וללכת לישון מוקדם. בצורה כזו, חישב פרנקלין, יוכלו הצרפתים לחסוך בכל שנה כ-29 מיליון ק"ג של שעווה לייצור נרות.

שעון הקיץ אומץ לראשונה בגרמניה ובבריטניה בזמן מלחמת העולם הראשונה, אז כל חיסכון כלכלי למשק היה קריטי.

סוגיית שעון הקיץ עלתה ועולה לדיון שוב ושוב במדינות רבות במהלך המאה ה-20 ובתחילת המאה ה-21, וזה הונהג ובוטל חליפות באזורים שונים. כיום, מספר מדינות הפסיקו להזיז את השעון בקיץ ובחורף, ביניהם רוב רוב מדינות אסיה, אפריקה ודרום אמריקה. גם בארה"ב יש גורמים הלוחצים להפסיק עם שינוי השעון בחורף. בנוסף, הפרלמנט האירופי הצביע ב-2019 בעד ביטול המעבר העונתי לשעון קיץ – כך שכל מדינה יכולה להחליט אם להישאר כל השנה באזור הזמן הרגיל שלה, או לעבור באופן קבוע לשעון קיץ. הסוגיה עלתה גם בישראל פעמים רבות אך הכנסת לבסוף החליטה להשאיר את המצב כפי שהוא היום.

תגיות:שעון חורףשעון קיץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה